Adventsfika!


Nu är jag hemma OCH har fixat med lite som behövdes göra i hemmet!
Fikat hos Nicco var jätte gott, trevligt och mysigt! Det här måste vi göra om fler gånger tycker jag!
Så TACK Nicco för en jätte trevlig fika stund och det var verkligen ett bra initiativ av dig! Kramiz!
När jag kom hem var det bara att ställa sig vid spisen och fixa mat, då vi valde att ändra plats på lunch och kvällsmat idag med tanke på att maken går på nattskift! Vill ju att han ska stå sig hela natten! =)
Så nu är maten avklarad, matlådor fixade, disken tagen, bordet avtorkat samt att jag varit ute i tvättstugan och bokat ännu en tvättid då underbaraste Malin var snäll och låna ut sin kolv så jag kunde boka dubbelt! Tror faktiskt det kommer behövas så här innan jul!
Så TACK Malin! Jag uppskattar det jätte mycket! Kram, kram!
Just ja! Igår var mina andra grannar snälla och t om tvättade mina mega blöta kläder från vår tvättmaskin! Så de var bara att ta in och hänga upp och de luktar så rent och gott!
Så ett stort TACK till dig Tine! Det var så himla snällt av dig! Kramen!
Så jag måste säga att jag är så tacksam för mina underbara vänner och jag är så himla lyckligt lottad som är omringad med folk som bryr sig och ställer upp!
Det är kul som omväxling då många andra vänner utnyttjar min snällhet och bara tar och tar utan att direkt ge något tillbaka!
Så alla ni som vet mer er att ni alltid finns där och ställer upp! Jag uppskattar det så himla mycket och jag är så tacksam över att ni finns i mitt liv! *pöss*
Idag är det då den 4:e advent! Känns konstigt då det ändå är ett par dagar kvar till jul! Men för min del är det bara positivt med tanke på att jag har MASSOR, MASSOR, MASSOR kvar att göra då jag varken har gjort julgodis eller julstädat ännu! *suck*
Normalt brukar inte jag göra julgodiset men i år blir det nog tyvärr så att jag får göra det. Så idag har jag skrivit en "att göra lista" med allting så jag inte glömmer någonting alls och så har man bättre kolla.....jag kan ju avslöja att den listan är på TVÅ HELA sidor, så jag kommer att ha fullt upp nonstop innan jul känns det som! =P
Malin och Elle....oroa er inte! Jag har lagt in fikastunden och tjejkvällen i schemat! Så den blir verkligen INTE lidande! *gillar*
Så imorgon bitti när man vaknar så är det bara att börja beta av listan så man får så mycket som möjligt gjort och så fort jag lämnat Emilia på dagis blir det att ta itu med min uppsats till skolan och jag hoppas den blir klar imorgon så jag har nästan allt klart....så kan jag faktiskt ha liiiiite lov när mina barn är lediga sen!
Och så fort uppgifterna är klara, renskrivna och in mailade så blir det konstant städande och jul fixande, och så lite mys och kul grejor med barnen, för min del och jag ber och hoppas att jag inte är totalt slut när julaftonen väl kommer! =(
För i år VÄGRAR jag att stressa på julafton och jag VÄGRAR att nästan missa Kalle Anka och julklappsöppningen bara för att serva alla andra! Eftersom jag slitit häcken av mig i så många år så förtjänar jag att också få en chans att njuta av julafton och slippa känna: "Jaha....redan kvällen och jag missade alltihopa än en gång!"
Jag vill hinna sitta, umgås, trivas och njuta som alla andra och slippa minnas ännu en jul enbart via alla bilder som JAG tagit med kameran! Det är MIN tur i år! Någon annan får leka fotograf så jag får umgås med mina älskade barn!
Nä ni alla goda vänner! Nu ska jag faktiskt ta och säga god natt till min lilla ängel för att sen börja fundera på vad på min lista jag ska göra vilken dag för att det ska flyta på så bra som möjligt!
Vi ska ju vara barnvakt tisdag till onsdag åt 2 av våra grannbarn....det ska bli kul och det ser jag fram emot! och funderar på om man kan göra lite julgodis när de är här eftersom de flesta barnen gillar att hjälpa till med sånt...och så får de ju ett litet smakprov! =)
Men men...nu vidare till mina "äventyr" och jag önskar er alla en fortsatt trevlig och mysig 4:e advent!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback