Födelsedagsfirande....


...för fullt blir det idag!
Jag har nu varit uppe i 2,5 timme och redan hunnit massor! =D
Jag började dagen med en cigg och sen gjorde jag iordning Davids frukostbricka, När det var klar fick Emillia äran att gå ner och väcka resten av syskonskaran. Det gillade hon! =P
Sen gick vi alla ner med frukost och presenter och sjöng för David. Det var såå kul då han faktiskt låg och sov fortfarande. Så inte som det varit alla år och gånger hittills med alla barnen där de ligger och fnittrar under täcket och låtsas sova! *underbart*
Vi satt där och kollade på honom när han öppnade presenter och åt sin frukost. Och han var så himla glad och nöjd med precis allting!
Det är så himla kul när barnen är nöjda och glada. Då har man lyckats! =)
.
Sen tog jag med allt skräp upp och så var det dags att fixa frukost till den övriga familjen. Så nu har vi ätit och jag har även hunnit tömma och plocka i diskmaskinen, rengöra toalett, handfat, bord, bänkar och spis. Samt putsat alla speglar och gjort ett grattis blogg inlägg till David. Så det mesta som jag behöver göra idag är redan gjort så då har jag tid över för att hjälpa Emilia att baka och i värsta fall ta de andras sysslor om de inte skulle göra dessa....då banren spelar på rummen och maken kollar på tv.
.
Pojkarna ska snart ta bussen till stan då Theodor behöver köpa en ny adapter till x-boxet så han får ljud då han var så irriterad och hårdhänt när det inte gick som han ville här i veckan så han råkade bryta av den. David skulle följa med och passa på att kolla på Jack & Jones för att se om han hittar något snyggt! Så de blir väl borta fram till lunch misstänker jag! =D
När de kommer hem är det dags att börja med maten och idag blir det hamburgare med klyftpotatis då David vill ha det och sen i eftermiddag blir det födelsedagsfika. David har valt bort tårta idag så det blir chokladpudding med grädde och kakor! =D
Lättare för mig och mycket godare tycker jag! *mumma*
Nu ska jag ta bort jul mattorna från bordet och ta en värktablett då huvudet dunkar rätt fint. Sen ska jag ta itu med resten av dagens små saker jag bör fixa med! Men jag skriver säkert mer senare...men tills dess får ni ha en riktigt bra lördag och jag hoppas ni njuter av ledigheten!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback