Full fart!


Idag har tiden gått av bara den...eller ja nästan i alla fall.
Dagen började med det vanliga som tvätt, frukost och få barnen klara för dagis och skola.
Sen var det bara att lämna lillan och se till att komma hem snabbt då det är skit kallt ute samt att jag ville bli klar med det sista i arbetet snabbt då vi skulle handla med.
Hann klart utan några större problem och handlingen var det på "håret" att vi han med då maken sov ändå till typ 10.30 idag.
Men nu har vi veckohandlat för den här gången så det är skönt. Sen när vi kom hem var det bara för mig att plocka in alla varor och sätta mig vid datorn för att renskriva mina inlämningsuppgifter och maila in dem. Insåg när jag var klar att jag har ca 30min kvar tills lillan ska hämtas så tänkte att jag uppdaterar bloggen lite då. :)
.
Är fortfarande trött och väldigt sliten, men allting måste gå ihop ändå och man har massor att göra mest hela tiden. Bara synd att resten av familjen inte gör så mycket. Den där stackars sysslotavlan blir bara längre och längre då de struntar i den så det är ju inget som tas bort utan det vara fylls på hela tiden....men men, det är deras problem och inte mitt! För jag är så trött så jag TÄNKER inte ta deras "jobb" också. Det fungerar inte nu när jag inte är "hemmafru" längre utan faktiskt har en sysselsättning.
Annars har dagen varit rätt bra än så länge. Delvis är jag nöjd över att jag är klar med ännu en inlämningsuppgift och faktiskt nästan är helt klar med nästa! :D
Sen hade jag ett samtal med Davids pappa förut om hur vi ska göra med hans boende...om vi kan komma överrens eller om vi blir tvungna att gå och bråka om saken. Men det gick bra så numera bor David hos mig på heltid igen och Daniel är varannan helg pappa! Jag hoppas att detta verkligen är vad David vill nu så det inte bara är en fas han går igenom. Men jag tror faktiskt att det kommer vara lättare för oss alla en period framöver. Nu ska vi bara anpassa oss!
Så allting med David löste sig smärtfritt och det är jag tacksam för! Mest för Davids skull! Så nu är jag glad och längtar tills han kommer hem ikväll och jag får berätta den glada nyheten för honom!
Jag hoppas nu att detta glada humör får hålla i sig resten av dagen! Jag skulle vilja få ork till något annat än bråk med barnen. Vore kul om vi faktiskt kunde göra någonting istället för att bara sitta här och sura! :P
.
Jag har faktiskt inget mer att skriva så ska ta och avsluta. Ta en cigg och sen njuta av tystnaden några minuter innan det är fullt hus här hemma igen. Måste väl fixa med tvätten och tömma disken med. För sen ska jag ta en paus och fika och "töla" med AK en stund!
Ha en underbar dag!
CIAO!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback