Överansträngd???


Hej på er igen!
Tänkte försöka skriva lite om "min" dag idag, visst har uppdaterat en hel del de sista dagarna, men det har mest varit om saker som hänt eller saker vi gjort med barnen!
Helt okey det med, och jag ÄLSKAR att skriva om mina "små" älsklingar! Men ibland kanske resten av er tycker det blir lite tjatigt eller enformigt, så tänkte fortsätta att "tjata" om mig istället! =P
Jag kan ju villigt erkänna att den här dagen har varit fruktansvärt lång och jag är väldigt trött och öm i hela kroppen. Nacken har fått stå ut med mer än den egentligen orkar och detsamma gäller foten och ryggen!
Jag måste verkligen lära mig att tagga ner och ta det lugnt...men det är så himla svårt! Men fortsätter jag i den här takten så är nog risken stor att jag går "sönder". *snyft*
Med otur kanske det slutar som bilden nedan...att det FAKTISKT känns som om man har massa knivar i hela kroppen!? *oskönt som faaaan*
Men men....idag har jag fått riktigt mycket gjort, men orkar inte skriva som en lång berättelse om hela dagen så tänkte "kopiera" eller "härma" min syrra och skriva som ett dagsschema istället! =)
5.00    Upp
5.05    Väcka Juliette
5.10    Blogga
5.20    Göra korkskruvar i Juliettes hår
5.50    Väcka Emilia
5.55    Servera frukost
6.10    Ta fram kläder åt Emilia
6.15    Klä mig själv
6.20    Tandborstning och avdukning
6.25    Ytterkläder
6.30    Gå till Juliettes skola
6.50    Lämna av Juliette och gå ut på gården och ställa oss
7.00    Luciatåget börjar
7.30    Luciatåget är slut
7.35    Säga hej då till Juliette och gå hemmåt
Emilia gråter hela vägen för att hon fryser, så istället för att gå till dagis direkt så blev det:
7.55    In genom ytterdörren hemma och av med ytterkläderna
8.00    Servera Emilia en mugg med varm obo'y och pepparkaka
För att få upp kroppsvärmen lite då hon frös så!
8.10    På med ytterkläder och gå till dagis
8.15    Lämna på dagis
8.20    Gå hem igen
8.40    In till grannarna på en kaffe och pratstund
9.40    Hem
9.45    Blogga om Juliettes luciatåg
10.05  Plocka fram de sista julklapparna, leta fram fotoramen och
hitta strömbrytarna till barnens rum samt ta fram allt julpapper
sax, tejp mm.
10.25  Slå in de sista julklapparna
10.55  Skriva de sista juletiketterna och klistra på
11.10  Sätta igång en tvättmaskin
11.20  Sortera den rena tvätten
11.40  En andra frukost
11.55  Ringa Elle
13.40  Ställa upp julgranen
13.50  Gå till dagis
14.00  Hämta Emilia och gå hem
14.10  Hemma och av med ytterkläderna
14.15  Ta på Emilia luciakläder medan locktången värms upp
14.20  Locka korkskruvar i Emilias hår
14.45  Ta på oss ytterkläderna
14.50  Gå tillbaka till dagis
15.00  Emilias luciatåg börjar
15.15  Luciafika med dagiset
15.50  Ytterkläder på igen
16.00  Hem
16.10  Av med ytterkläderna
16.20  Blogga om Emilias luciatåg
16.35  Börja pynta julgranen
17.05  Julgranen klar och kaffe ska bryggas
17.10  Håller Theodor sällskap under hårfärgningen
18.00  Servera Emilia kvällsmat
18.30  Få Emilia klar för natten samtidigt som jag fotograferar Theodor
18.45  Duka av bordet
19.00  Fotografera Theodor igen
19.10  Prata med Claes och få en kort nackmassage...tyvärr hjälpte den inte
19.30  Fotografera Theodor igen
19.35  Sätta igång diskmaskinen
19.50  Säga hejdå till Claes
20.00  Natta Juliette och Theodor
20.05  Gå in på facebook och uppdatera bloggen om Theodors hårfärgning
20.15  Började blogga
Ja ni kära vänner! Detta var min dag idag och med tanke på nackspärr och vrickad fot så kanske det inte är konstigt att man har ont lite här och var...??? =/
Jag längtar tills det går över och man är som folk igen! Och då nackspärren gjorde sig påmind under natten så har jag nog sovit ca 2 timmar som mest sammanlagt sen jag gick upp igår morse kl 7. =(
Inte alls mycket egentligen, men tyvärr är det nog så det kan vara mellan varven. Och nu är jag helt slut och vill bara ta en huvudvärkstablett...eller två och lägga mig!
Vilket jag faktiskt tänker göra med då älsklingen ändå ska sova snart och jag vill slappa och kolla på CSI. Men lite tur så är det ett superbra avsnitt och då sover jag innan 21.30! *hahahaha*
Jag hoppas i alla fall er dag har varit lika mysig som min och att ni också har fått njuta av underbart mysiga luciatåg! Det är värt allt jobb och slit när man väl ser alla barnen så fina och sjunger så underbart! =D
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Mamma

Nej varken njutit av luciatåg eller sällskap till kaffet. =(

Postat av: Nina

Vad tråkigt! =( Älskar dig! Puss & Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback