Resten av dagen :)


Nu är klockan kvart i elva och jag har precis satt mig ner efter de sista fika gästerna samt att jag julpyntat lägenheten. Så nedervåningen är helt klar bortsett från barnens egna gran, men den får vänta ett tag till.
Ovanvåningen är nästan klar. Tyvärr dog stjärnan i vardagsrummet samt staken i köket så dessa måste jag fixa lampor till imorgon, men annars är i alla fall gardiner uppe och de flesta mattorna på plats. Imorgon ska jag ta Emilias rum, då hon sover nu så jag kunde inte fixa i hennes. Sen måste jag fixa fönsterbelysningarna samt få upp det sista pyntet som står kvar i en kartong i hallen.
Och så måste jag självklart dekorera balkongen och få upp utebelysningen på altanen! :D
Så nu börjar de se lite juligt ut här hemma och jag kanske kanske kan få lite julkänsla snart. men antagligen kommer den inte komma förrän granen är uppe. För DEN älskar jag verkligen. Det är så underbart med allt pynt och alla ljus i vinter mörkret! *love it*
Jag är svin trött nu och bara längtar att få lägga mig och jag hoppas verkligen att jag får sova ordentligt för det behövs ska gudarna veta!!!
Så då jag bara har flickorna hemma hoppas jag på en lugn och skön morgon. David sover hos en kompis och Theodor följde ju självklart med sin faster hem inatt....hahaha.....vad förvånad jag blir! *not*
Kanske egentligen inte är så konstigt då jag praktiskt taget hållit igång sen kl 6.30 imorse. Men det är så det är många gånger. Bara att stå ut och göra det bästa av det hela.
Antagligen kommer inte morgondagen bli så mycket lugnare heller! :/
Juliette har i alla fall varit en ängel nu på kvällen och hjälpt mig väldigt flitigt med pyntningen av lägenheten och jag är så glad för all hennes hjälp!
Tack min underbara dotter! Jag älskar dig av hela mitt hjärta!
.
Det är även lite skönt att Davids födelsedag är förbi. Nu kan man börja ta itu med nästa som kommer på torsdag då min mamma fyller för att sen börja lägga ner all energi på jul förberedelserna! :D *nice*
David är nog riktigt nöjd med den här dagen. Han fick ju mer presenter nu på kvällen när hans faster och hans pappa med tjej kom.
Utan fastern fick han en nyckelring, t-shirt och ett halssmycke och utan pappan med tjej fick han en stereo. *avundsjuk*
Så nu ni grannar....är det bäst ni passar er...för nu har vi stereo i alla rummen typ och risken är nog väldigt stor att alla spelar olika! *hmmmm*
Roligt kommer det låta när vi har städdagar och alla spelar för att det ska vara roligare, men ingen spelar samma musik! *hahahahaha*



Texten syns tyvärr lite dåligt på nyckelringen, men det står *Brudmagnet*
*hihihihihi*


*hahahahaha*
Höll på att kissa på mig av skratt när jag såg att han fått en brud på hängsmycket....nu kommer han alltid ha en brud runt halsen!!! *asg*

Stereon....tog en snabb bild när han kollade hur den såg ut, så ni får klara er utan högtalarna.
*avundsjuk*
Han har bättre stereo än mig....fast det kanske beror på att "min" bara är en bärbar cd-spelare!
*asg*
.
Jaja alla goa vänner. Jag orkar nog inte skriva så mycket mer och sen har jag nog egentligen inget att skriva heller så vi hörs säkert imorgon igen. För nu....nu ska jag göra mig iordning och sätta mig i soffan och bara vila, vila, vila för det tycker jag verkligen att jag har förtjänat efter den här dagen!
Sussa så gott!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback