Sista helgdagen!


God morgon på er allihopa!
Idag är det faktiskt en GOD morgon då jag däckade igår kväll och vaknade nu vid 6.30. Så för första gången på väääääldigt länge sov jag HELA natten! *underbart*
Trodde inte jag skulle göra det då vi såg filmen "Dumma mej" tidigt igår kväll, med pojkarna som inte sett den, och jag somnade nästan direkt och sov genom hela. Sen såg jag och älsklingen på filmen "Revolver" och självklart somnade jag innan den var slut med! =(
Fast just nu känner jag att jag struntar i vilket då jag antagligen behövde sova eftersom jag var däckad hela natten. Även om jag samtidigt tycker synd om min älskling som har en fru som somnar praktiskt taget varje gång vi ser en film. *fattar det inte*
.
Så nu när jag sovit så pass bra blir det väl att hitta på något med barnen. Emilia vill måla med vattenfärger, så det ska vi hinna med idag!!! =D
Sen vill Juliette scrappa lite så det ska vi också göra!!! Och så tror jag att pojkarna ville vara med och scrappa så jag tror det blir smidigast att ta det i omgångar. *kul*
Jag gör först det ena och sen det andra! =D
Sen blir det ju självklart det vardagliga som matlagning, disk mm och i eftermiddag ska jag få någon timme för mig själv då det blir adventsfika hos en av grannarna. =)
Bara mammor var välkomna! *love it*
Annars har jag inget inplanerat då maken åker och jobbar ikväll, han går på sin nattskift vecka idag.
Så det blir väl att slappa lite då jag insåg att helgen snart är slut och det är åter till vardagen med plugg,/jobb och så är det ju faktiskt bara 5 dagar kvar till julafton så vi skulle behöva komma igång med julstädningen riktigt ordentligt samtidigt som vi måste tvätta upp lite.....i tvättstugan då vår j*vla tvättmaskin gått sönder.....och så måste vi åka och julhandla, fixa med julmaten och lite annat smått och gott.
Jag skulle vilja baka lite julgodis med barnen, men vet inte om jag hinner göra det då man inte kan städa och sånt under dagarna då maken sover. Men vi får se vad dagarna som är kvar har att erbjuda! Känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert få det att gå ihop på något vis....det brukar jag ju göra och jag brukar fixa med allt och lite till när jag vill det!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback