Snart får jag sova!


Första dagen på veckan avklarad....och jag lever fortfarande. Men det känns också kan jag tillägga! :/
Hela dagen har jag varit fruktansvärt trött och hängig. Huvudet känns jätte tungt och jag har känt mig febrig trots att jag ingen feber har. Men det går nog över så småningom! *måste det göra*
.
Lämnade Emilia på dagis och sen blev det att fixa frukost till mig och maken. Idag fick det bli äggmackor! *mums*
Sen försökte jag plugga men det gick inget vidare då jag mådde pyton så la ner det och gick och la mig istället! Läste lite på vissa sidor i boken och varvade med att se på tv och halvsova ända fram till strax innan halv 2 då det var dags att fixa lunch innan lillan skulle hämtas på dagis.
Men idag gjorde maken mat och hämtade henne...väldigt avancerad mat blev det....blodpudding! *gott*
Inte så avancerat kanske, men jag struntar i vilket då det var vääldigt skönt att slippa laga mat för en gångs skull! Tack älskling! *love ya*
.
Sen under eftermiddagen kollade jag lite på nätet och fixade med disken och fixade med alla julkort, som idag kom med posten, i väntan på att Malin skulle komma. Fick även en paket avi med posten så passade på att gå till S-jouren och hämta detta och på samma gång dela ut alla julkort till grannar och nära boende vänner!
Sen på väg hem kom ett sms, så fikan med Malin blev inställd. Så det får väl bli en annan dag när hon mår bättre! *krya på dig vännen*
Så nu har de sista julklapparna till våra "svärisar" kommit och en kartong med julklappar/presenter till barnen, dock mest till Emilia. Men det kommer några paket till som det finns mer till de övriga i och jag längtar förväntansfullt på dessa. =)
Sen satt jag och försökte kolla om någon annan var hemma då jag var för trött för att göra något vettigt men alldeles för "pigg" och rastlös för att göra ingenting....men ingen svarade på mina mess, så efter många om och men nappade jag på älsklingens förslag!
Så vi tog på oss och Emilia ytterkläderna och tog en pulkapromenad på ca 1 timme förbi pressbyrån för att hämta ett annat paket! (Äntligen fungerar lampan i trappen igen!!!) *JIPPIEEEEEEE*
Det var rätt skönt att gå en promenad då det inte var allt för kallt och Emilia tyckte det var jätte kul att åka pulka hela vägen....en sväng drog jag och hon älsklingen och sen satte hon sig en liten bit så jag fick dra båda och folk som gick förbi skrattade så gott åt oss.... =D
På hemvägen var det riktigt "kul"!
Emilia ramlade lite i pulkan över en krök och fick lite ont i benet, (inte kul) och hon snyftade så mycket och stoppade in snö i munnen! Snyftade lite till och stoppade in mer snö i munnen osv....så här tröstäter vi! Men varför tröstäta sånt som "normala" människor gör??? Hon väljer snö! *hahahha*
Underbart! =)



Sen när vi kom hem fick Emilia varm obo'y med små marshmallows i och så självklart en limpskiva med ost och smör på! Standard hemma hos oss efter en ute stund i snön! =)
När hon hade ätit klart var det bara att duscha henne och stoppa henne i säng. Hon la sig snällt och somnade relativt fort! *skönt*
Och samtidigt som jag skriver här försöker jag få mina "mellanbarn" att lägga sig, tyvärr går inte det lika bra så antar att jag bör avsluta och gå och säga till dem ännu en gång! *tjat, tjat, hela tiden tjat*
Som avslutning slänger jag in en bild till!
Detta är vårt badkar nu, när jag har dekorerat det med halkskydd jag hittade på Lagerhouse i stan. Kostade bara 19kr styck och mycket roligare, snyggare OCH renligare än de gamla hederliga gummi mattorna som samlar på sig massa "klägg" och bakterier!! *me lika alot*
Ha en underbar måndagkväll allihopa!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback