Tandvärk!


Ja ni, den här tandvärken sitter i och inte nog med det så "vaknade" jag med ömmande käke imorse...ju mer klockan tickade desto mer öm blev jag och tillslut upptäckte jag att jag var svullen.
Så än en gång har jag åkt på en inflammation, men inte i en tand utan typ 4 eller 5 så inte konstigt att det gör så jävla ont! =(
Så tog en värktablett och tänkte att det går säkert ner om jag bara vilar men istället upptäckte jag att den här svullnaden blev större hela tiden. Nu syns det t.om att jag har en inflammation i tandköttet! =(
Så blev att ringa efter en jourtandläkare och fick en tid 14.50, men jag kan lova att det satt långt inne då det kostar 50% mer idag pga att det är julhelg. *irriterande*
Det är fruktansvärt mycket pengar och egentligen har vi inte råd då vi har väldigt dåligt ett tag fram över. Men vi får helt enkelt lösa detta på något vis!
Det måste bara gå....i värsta fall får jag ringa och försöka dela upp den, dock brukar folktandvården vara rätt jobbiga på sånt...men jag får ge det en chans i alla fall!
Så medan jag var inne hos tandläkaren, med svärmor som stöd, gick älsklingen med våra döttrar på stan för att kolla efter termobyxor till honom och tjejerna ville självklart till Br-leksaker och kolla efter något roligt att leka med!
Juliette köpte Pet Shops för sitt presentkort hon fick av mormor i julklapp! Hon är så nöjd och glad....så TACK mormor! *love*
Emilia köpte magnetbokstäver till kylen, super nöjd är hon och sitter nu HELT TYST på köksgolvet och leker med dem...så TACK mormor!! *love*
Och TACK mamma!!! Så här tyst har hon inte varit sen i torsdags morse! :P
När jag var klar hos tandläkaren, vilket gick fort då jag hade så pass omfattande inflammation att de inget kunde göra just nu av risken för inflammationen att sprida sig, så gick vi till bilen och åkte till apoteket så jag fick hämta ut pencillin och värktabletter och sen bar det av till "gitarr" och underbara Elle med familj då vi idag skulle äta julmat hos dem!
TACK Elle! Det var supergott och du hade dukat upp det så fint! Var riktigt skönt att slippa laga mat idag med! :P *love you*
Så just nu leker Emilia med sina magnetbosktäver, maken spelar simpson på x-boxen och svärmor kollar på, samtidigt håller Juliette på att packa då hon ville sova hos Elle inatt....och vem kan säga nej till henne?? Varken jag eller Elle egentligen! *hihi*
Och gulliga Adam är här och väntar på henne så hon slipper gå tillbaka själv i mörkret och jag slipper gå ut igen!
.
Snart blir det att lägga lill tjejen och sen kommer det vara väldigt tyst här hemma, och då ska väl vi antingen se någon film eller om det blir lite Arkiv X! Struntar i vilket bara det bli stillsamt och jag kan vila då jag känner mig rätt trött och sliten efter en lång natt med tandvärk som vägrade ge med sig och en lång dag med ömmande käke och värk!
Jag längtar massor tills pencillinen börjar värka så svullnaden försvinner och även den största delen av tandvärken....då kommer jag kanske känna mig som folk igen!
Vill även säga TACK till dig svärmor! Det var skönt att ha med dig som stöd och var en trygghet att ha någon att hålla i handen!
Ni som inte vet detta så är jag extremt tandläkarrädd och klarar inte av att gå dit ensam, än mindre klarar jag av lukten och ljuden. Så det är en pina varje gång och jag ska träffa en psykolog nu under våren för att se om hon kan hjälpa mig att få bukt på det hela....annars får vi se vad det blir...för jag pallar inte att ha magvärk och grina varenda gång jag går dit och jag pallar heller inte med att sova dåligt flera veckor innan! så något måste göras!
Men nu ska jag se om älsklingen vill göra lillan iordning eller om jag får ta det! sen tar jag kvällen och struntar i allting en stund till!
Ha en super bra söndagskväll och passa på att njuta av ledigheten!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback