Lite efter, men, men...

Ja...söndag idag och inte skrivit sen i torsdags kväll...men tyvärr kan det nog bli så ibland. Så ska försöka uppdatera lite nu och så blir det säkert mer imorgon. =)
Helgen har varit rätt lugn och skön faktiskt. Vi har städat lite och tagit det lite lugnt.
I fredags tog vi det mest lugnt, jag plockade lite, fixade lunch och det gamla vanliga. Sen skrev jag inköpslista och så skulle maken iväg och åka bräda med en kompis men det blev inget. på kvällen skulle vi se en film, men var ingen vi direkt kände för så det slutade med att vi slappade framför tv:n till Snakes on a plane, jag somnade inom 20min, vaknade efter 10 var vaken i typ 40 och sov fram till strax före midnatt...sen gjorde jag mig iordning och gick och la mig. Så inget speciellt eller roligt hände då...
I lördags åkte vi till maxi för våran vanliga veckohandling, samtidigt hade de barnens dag där så vi hjäkpte barnen med tipspromenad, de fick sjunga sing star, fick ansiktsmålning, teckningstävling och fiskedamm. Sen fick de provsmaka bullar och äta korv med bröd och saft. =) Barnen var jätte nöjda och så snälla har de nog aldrig varit när vi handlat. *hihi*
En åkte vi till systemet, lämnade morsan och hem för att plocka in varorna och ta det lite lugnt innan kvällen. Senare under eftermiddagen förberede jag allt inför kvällen med dukning, ljus, "slå in bestick" mm...
Vi hade gjort upp med grannarna att laga mat ihop, ta någon öl och bara umgås, ibland kan det vara väldigt skönt att umgås och prata med människor som är längre än en meter :P
Så vi fixade africana med ris och vitlöksbaguetter. Drack lite vin och någon cider. Satt och pratade och skrattade fram till midnatt. Det var jätte trevligt och man kände sig lite gladare för en stund. Ett litet avbrott från den vanliga tråkiga varadagen var inte helt fel! =D
Och nu har vi precis kommit in efter att ha varit ute och åkt pulka och lekt i snön med barnen...vi var väl ute i ca 1,5 timme....fast maken och lilltjejen är fortfarande ute =)
Min andra dotter spelar lite wii medans jag uppdaterar här. Sen när resten av familjen kommer in blir det att fixa lite mat. Idag blir det bakad potatis med kycklingröra *mums*
Och resten av dagen kommer vi spendera med mys i soffan framför en film, chips, ostbollar och lite godis. Ska bli skönt.
Men nu ska jag förbereda lite till lunchen så ska nog ta och ge mig nu..men skriver säkert mer imorgon :)

Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback