Oj oj oj

Ja så är söndagen här och den här helgen har inte varit rolig alls.
Lillan mår inget vidare och sover korta stunder mest hela tiden. Febern vill inte avta något och hostan tar kål på henne. I går ringde jag sjukvårdsupplysningen, efter en stunds pratande så tyckte de vi skulle åka till akuten med henne på en gång.
Så Gubben fick åka in med henne, delvis för att D snart skulle komma hem och delvis för att de andra barnen skulle slippa tillbringa några timmar på akuten. Först tänkte jag ta bussen in med henne själv eftersom jag alltid är med till akuten, men insåg att den lilla inte skulle orka sitta på en buss dit, så då fick gubben åka som har körkort.
Det var nog de 4 värsta och längsta timmarna i mitt liv tror jag. Jag kunde inte koncentrera mig och kunde inte bli uppdaterad utan det var bara att sitta/gå runt här hemma och vänta på att de skulle bli klara. Det kändes som om de aldrig skulle höra av sig och ju längre tid som gick desto mer orolig blev jag.
Jag kan nog villigt säga att ett par gånger funderade jag verkligen på att dra med de andra ungarna på bussen bara för att få vara med på sjukhuset. Så jag hoppas verkligen att jag slipper stanna hemma och bara vänta fler gånger, för det vill jag inte uppleva.
Resten av helgen har gått åt till att försöka svalka ner lillan och sitta och hålla om henne. Många vakna timmar på nätterna eftersom hon inte direkt har koll på vilken tid på dygnet det är eftersom hon sover till och från mest hela tiden. Hon vill fortfarande inte äta, och idag har hon druckit jätte dåligt så nu oroar jag mig för att hon ska bli uttorkad. Vi har t om fått tvinga i hemme medicinerna eftersom hon inte tycker det är något roligt alls längre.
Så helgen har varit tuff, men skönt när vi varit två. Igår gjorde vi i alla fall lite mys med barnen som orkade, och D hade en kompis som skulle sova över. Så vi slängde ihop en tacobuffe till middag och sen fixade vi med popcorn, godis och dricka i vardagsrummet, överraskade även barnen med ljus och marshmallows som de kunde "grilla". Det uppskattades mycket. Till detta såg vi på G-Force. Sen fick den stora tjejen lägga sig och de tre stora pojkarna fick gå ner och antingen sitta vid datorn eller vara på rummet. Jag och gubben gick och la oss eftersom vi visste att lillan skulle vakna mycket. Fast vi somnade nog inte förräns vid 01.30 ändå eftersom hon var uppe flera gånger eller låg och grät i sin säng. *stackaren*

Idag har hon sovit och jag har diskat, tvättat en jäkla massa, sorterat och vikt all tvätt, fixat fler lådor i dotterns garderob samt att jag hjälpte henne lägga in alla kläder. Nu är hon stolt över att hennes garderob är lika fin som alla andras!
Fixade även en brakfrukost (som barnen säger) med minibaguetter, kokta och skivade ägg, ost, skinka, oboy mm...som barnen uppskattade riktigt mycket! =D
Sen har det blivit lite mat fixat, dammsugning och så har jag rensat lillans garderob och gått iväg med de kläderna till en av grannarna! Mer än detta har jag tyvärr inte hunnit eftersom man där emellan har suttit med lilltjejen i famnen.
Och nu sitter jag och väntar på att gubben ska komma hem från konsum, då blir det klippning av honom och sen ska han packa för att åka tillbaka till jobbet. Så nu kommer en ny vecka och jag har en känsla av att jag kommer vara helt slut när den är klar eftersom den lilla är så sjuk och vaken mycket på nätterna. Sen har barnen sportlov så jag hoppas att hon blir lite bättre så man kan genomföra alla aktiviteter man planerat. Det vore tråkigt för den stora om det inte blir riktigt som man tänkt sig. Men jag tror nog att hon överlever det med...hon brukar inte vara helt omöjlig och sen har min mamma våran bil så då kan hon göra vissa saker med henne eller passa den lilla så jag kan göra saker med henne. Allting brukar lösa sig på ett eller annat vis. I värsta fall får vi hitta på roliga hemma aktiviteter! =D

Nä..nu ska jag ge mig. Har fortfarande lite kvar att fixa med och så vill jag tillbringa lite av de sista 40 min med gubben innan han åker. Ha en trevlig fortsatt söndag och sov så gott!

Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mammamu

Det vet du att jag ställer upp, älskar ju er.

Kramar i massor. ♥♥♥

Postat av: C

Hej Nina, då min onge är nära uttorkning vid feber och inte vill dricka vätska brukar jag ibland ta till knepet GLASS. Det brukar i regel vara något ingen onge kan motstå....inte det bästa men alltid en start till att få i barnet vätska. Isglass eller vaniljglass har varit det jag testat. Sedan har det gått att pillra i barnet vatten, saft eller annan vätska. Dock INTE något med bubblor...ingen sötdricka mao. ;) Ha en bra dag! Mvh C.

Postat av: catherine

hej! Tipsar om att du kan försöka ge henne lite glass om hon har svårt att få i sig vätska. Brukar funka på min onge. Ha en bra dag. Mvh C.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback