Borde skämmas :S

Ja det borde jag verkligen. Är ju en hel vecka sen jag skrev! *fy*

Jag vet inte riktigt varför det har blivit så, vissa dagar har jag tänkt att jag tar det sen och vissa dagar har jag somnat ifrån eller glömt bort det. Så nu får jag väl ta igen hela veckan på en gång. Nu har jag ju inte direkt någon bra idé på hur jag ska göra det utan att det blir för långdraget eller konstigt men ni överlever säkert det med. :D
Måndag: Ja gubben var hemma under dagen för en gångs skull så det blev en rätt lugn dag. Lite små bråk mellan barnen på morgonen så T ville varken äta frukost eller läsa läxan eller göra sig iordning inför skolan så det slutade med att älsklingen fick köra dem så de inte skulle komma för sent. Sen blev det en lugn förmiddag med lite små fixande och en snabb kaffe hos Linda där jag provade en massa kläder som C skulle göra sig av med. Fick med mig 2 papperskassar hem! Tack C!!! Efter det blev det lunch för emilia och så kom mamma för att vara barnvakt för vi hade möte på familjehuset. *Äntligen* Så innan vi åkte dit passade jag på att snabb rensa min garderob. Hann dra ut allt, sortera och kasta lite och nästan alla kläder kom in tillbaka innan det var dags för oss att åka.
Sen efter det var det hem och dricka kaffe med mamma för att sen bara vara och göra klart det sista inför gubbens resa tillbaka till jobbet :(
På kvällen blev det lite tv för min del...var ju CSI :D
Tisdag: Ja i måndags då var jag till BVC med lilltjejen, och allting gick super bra. Hon var jätte blyg i början och ville inte alls berätta vad de olika sakerna hette, eller prata alls för den delen. Men det släppte och allting gick bra till slut. (muta henne med tuggummi. :P )
Så lillan följer sin växt kurva och är bra utvecklad språkmässigt och så för sin ålder. Så inget att klaga på där inte. :D
Efter BVC köpte vi tuggummi och glass, sen hoppade vi på bussen till stan och mötte upp mamma. Köpte lite lim, servetter, klistermärken, roller mm så jag kunde göra en pinata till J's födelsedag. Blev lite små kollande och sen lunch på BK innan vi tog bussen hem för middags sovning. Sen blev det lite små plockning mm innan de andra kom hem från skolan och under eftermiddagen blev det hjälp med läxor och så kom grannen M på besök så alla barnen fick leka och vi dricka kaffe.
Sen blev det som vanligt sent och bara att ta itu med kvällsbestyren och natta barnen. Sen blev det min tid...med Desperate housewife's :D :D Sen var den här dagen slut den med,
Onsdag: Vaknade vi och gjorde allting i ordning (barnen hade utedag i skolan så de skulle ha matsäck och varm obo'y med sig) och jag var helt inställd på att gå iväg till dagis med lillan, hon är ju inte där så ofta. Men vad händer, jag börjar stressa och har ätit dåligt så morgonen börjar med världens magvärk. Och till råga på allt ringer ena sonen från skolan och frågar om jag kan komma med hans skridskor för han glömde dem hemma. Så ännu mer stress och ännu mer ont. :( Jag kände mig så elak för det slutade med att lillan fick vara hemma denna dagen med och T fick inte sina skridskor :( Men som tur är så fick han låna på skolan så han var så nöjd ändå. *puh*
Sen låg jag och vilade på soffan framför tv:n halva förmiddagen medans lillan så snällt lekte och kollade på tv hon med. När magvärken väl släppt någorlunda försökte jag äta frukost för att se om det skulle bli värre eller sämre. Det blev bättre så lillan och jag tog bussen med M & Z till välsviken för att kolla in den nya Ica butiken som öppnade den dagen. Blev myyycket godis inköpt (bara 39.95/kg) så lika bra att passa på till J's kalas på fredag när det var så billigt. Så nä'stan 4kg blev det och så lite bröd, frukt mm..
Sen blev det hem och fixa lite mat så hon kunde sova en stund. Och jag plocka och städa undan lite hemma. På eftermiddagen blev det som vanligt läxläsning med de stora barnen och sen kom M med alla barn för en kaffe och lek. C kom också för att lämna tapetklister och kolla på min cykel. Sen var det helt plötsligt kväll så var bara att springa ut till bussen och ta emot J när hon kom hem från dansen, göra iordning barnen för natten och slänga sig i soffan för att slappa lite framför Grey's innan sov dags!
Torsdag: Jaaa....älsklingen kom hem tidigt så han kunde följa med på första träffen på föräldrautbildningen vi har valt att gå på familjehuset. Hela dagen flöt på rätt snabbt. Gubben kom hem, höll sig vaken 2 timmar, körde lillan till dagis sen käkade vi frukost och han la sig och sov. Under tiden slappade jag mest framför datorn och påbörjade J's pinata....hmm...såg hemsk ut just då. :S
Sen blev det att väcka honom så han kunde hämta lilltjejen och mamma. Sen blev det en kaffe och lite lugn innan vi skulle åka till utbildningen. På hemvägen handlade vi lite. Så när vi kom hem var det bara att tacka mamma för barnpassningen, äta, prata med Juliette och sen ta kvällen. Jätte trötta var vi. Men kvällen och utbildningen hade varit både kul och givande. :D
Fredag: Hände det gamla vanliga, upp, frukost, göra oss iordning, skicka ungar till skolan och sen åka och handla. Men iden dagen kom vi iväg sent så vi åkte förbi banken först för att skaffa nytt kort åt Andreas. *hihihi* Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det. :D
Sen var det bara att åka hem, äta, packa upp alla varor och ta emot barnen. Sen kom C för att hämta T som skulle sova hos honom och resten av oss tog en lugn kväll med jag vet inte ens vad. :S Jag fixade lite mer på pinatan och så lekte vi med var och ett av barnen.
Lördag: Förmiddagen gick åt till plockande och små städande samt matlagning. Eftermiddagen var rätt lugn medans vi väntade på att T skulle komma hem. Vi fixade med min cykel så nu kan jag cykla igen. :D Och så bjöd jag C på kaffe. Jag fixade mer på pinatan. (en himla massa limmande på den) Sen gick hela familjen iväg till Elle och Nicke för lite socialt umgänge. Hem, leka lite med barnen och slänga dem i säng. Sen somnade både gubben och jag i soffan framför tv:n.
Söndag: Ännu mer städning. Jag gjorde det sista på pinatan, skar hål, fyllde, limmade igen, målade och dekorerade. VI gjorde oss själva och barnen iordning och sen blev det en promenad till familjen Skoog för en eftermiddag med tefat och stjärtlapps åkning och fika. Sen var det hem (Juliette åkte typ 45 min tidigare för hon var bjuden på kalas mitt i allting med), slänga igång mat och D åkte till sin pappa. Leka med de andra tre som vi ej hann på förmiddagen och sen natta dem för att kolla FB lite, lägga oss i sängen för att se på tv men tvärslocknar. *hmm*
Så har den sista veckan sett ut. Rätt fullt upp och jag har en känsla av att vi gjort mer som jag inte ens kommer ihåg så det får vara. Den här veckan kommer nog inte bli så mycket mindre stressig eftersom J fyller på fredag och jag har massor att göra innan dess. :S Men gissa om jag kommer njuta sen. Inga födelsedagar att fixa och hålla igång inför föränns i oktober sen. :D :D :D
Helgen var också rätt fullspäckad, men lite lugnare, men inte tillräckligt många timmar ändå. Vi har varit så upptagna med barnen och allting så vi har verkligen inte umgåtts någonting själva. Och ingenting kommer vi umgås till helgen heller för då är svärmor här så efter dessa två helgerna kommer det kännas som om man inte setts på över tre veckor igen. Men vi överlever det med. Lite tråkigt bara att ha en partner som det verkligen känns som om man inte har någon tid alls med. Men har hört något om att det blir så efter ett par år tillsammans om man inte vårdar förhållandet och kärleken. Och vi har ju trots allt varit tillsammans i snart 9år och varit gifta i snart 7år...och vi har INTE varit speciellt duktiga på att vårda våran kärlek eller vårt förhållande. Egen tid tillsammans är vi JÄTTE dåliga på. (Vi borde nog skämmas lite)
Nej usch...nu värker fingrarna och jag har verkligen iiiiingenting mer alls att skriva. Och jag förmodar att ni har tröttnat på att läsa. Så nu ska jag ta och avrunda för att göra lite nytta här hemma med städ och tvätt. Och så måste jag hinna leka med lill tjejen innan de andra kommer hem från skolan. Då har man en mindre i eftermiddag.
Så nu önskar jag er alla en trevlig och skön måndag. Solen skiner så passa på att njuta av det!
Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mammamu

Ha mamma finns ju som gärna tar flickorna så ni får egentid, men vad händer när jag gör det? Du städar, plockar osv, hihi.

Kanske dags att boka en helg nu?

Kram o älskar dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback