Fortfarande sjuk :(

Ja....lillan är fortfarande sjuk. Hon säger inte mycket och hostar fortfarande rätt ofta. Antngen ligger hon och kollar på tv eller sover utom de få gånger hon kommer upp och kramas eller ber om dryck. Jag tycker så synd om henne.
Till frukost idag fick jag bara i henne ett halvt glas oboy och till brunch lite glass...typ 2-3matskedar. Sen var det stopp....fram tills 3-tiden då hon bad om mat och hon faktiskt åt en halv köttfärsbiff och lite stuvade makaroner. Jag blev så glad över att hon ville äta något att jag berömde henne riktigt mycket!

Under förmiddagen idag plockade jag lite här hemma och skottat 2 ggr :( sen åkte Juliette till badhuset med mormor. Och medans hon var där gjorde jag inbjudningskort till hennes födelsedagskalas och skrev i mm. Sen blev det en fika med Nico och sen kom mormor och Juliette...vi pratade en stund och sen kom en kompis och så fixade vi mat. Blev lite mer kaffe och prat och sen åkte de och jag och flickorna blev själva. Men lillan ville sova så var bara att göra henne iordning inför natten och lägga henne...så får vi se när hon vaknar nästa gång.
Nu sitter Juliette med en kompis och målar i köket medans jag uppdaterar här. Sen blir det väl att ge dem kvällsmat för kompisen ska sova över inatt. Sen får de väl gå ner på rummet och spela eller se film...ska väl poppa lite popcorn åt dem så de får känna av att det är lite speciellt med sportlov.

Sen vette fasiken vad det blir...ska väl fixa med disken men det tar ju inte så lång tid bara man kommer igång. Och så blir det att prata lite med gubben i telefon när han slutat jobbet. Annars blir det nog en rätt lugn kväll...eller ja så lugn den kan bli med en sjukling som inte sover hela natten och två fnittriga småtjejer :D :D
Men det blir säkert bra i slutänden...allt löser sig!

Nä ni...jag känner mig rätt tråkig har svårt med koncentrationen så tar nog och ger mig för idag...så hoppas jag att jag är tillbaka imorgon på ett mer "skrivar" humör. Ha det gött så länge!

Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback