Se där ja...jag e här :P

Jupp så är jag här för att uppdatera dagen...hihi


Den här dagen har inte varit speciellt händelserik, men i mitt liv så är det ju faktiskt inget ovanligt. :P
Men men...berättar väl lite om den i alla fall.
Jag skickade barnen till skolan i morse med fyllda vattenflaskor (har haft en läcka här i Karlstad vilket har gjort att vattnet är fullt med bakterier så man ska inte dricka det utan att koka upp det) och ryggsäckar, idrottskläder och skridskor...alltid en himla massa att hålla koll på.
Sen blev det en rätt lugn förmiddag med lite tvätt och undan plock samt fixa med disken och sånt smått och gott. Sen ringde skolan och sa att Juliette hade ont i huvudet och frågade om jag kunde hämta henne, men det kunde jag inte eftersom jag stod mitt i tillagningen av lunchent samt att jag var barnvakt åt C (ett grannbarn). Så jag sa att hon kunde komma hem själv om hon ville för jag var hemma. Men när jag pratade med henne så ville hon inte det utan skulle vara kvar ändå. Sen tänkte jag inte mer på detta utan fortsatte med lunchen och vi satte oss för att äta och sen plcokade jag med disk och det vanliga som tillkommer efter en måltid i en småbarnsfamilj.
Sen skulle Emilia och jag leka en stund innan hon skulle sova middag...precis när jag stod i detta ringde skolan igen och sa att jag var tvungen att hämta henne för det gick inte alls bra med hennes huvudvärk, så det var bara att dra upp lillan och slänga på oss kläder och springa iväg till skolan för att hämta henne eftersom hon vägrade komma hem själv eftersom det är tråkigt att gå själv.
När vi väl kom hem efter ca 1 timme var det bara att ta och lägga lillan för lite vila och säga till J att lägga sig och vila om hon har ont i huvudet. Medans de vilade passade jag på att hämta andan innan eftermiddagens aktiviteter.
Resten av dagen gick åt till lekstund med alla barnen och sen lite tid framför datorn, fixa med tvätten och torka bord. Sen blev det en lekträff/fika med M och Z. Och när de gick var det bara att slänga i lilltjejen kvällsmat och natta henne för att leka en stund med J och sen T. Och nu är ÄNTLIGEN kvällen här och jag känner mig mör.
Lillan ligger men vägrar sova och springer upp hela tiden. :(
David sitter vid datorn och de andra två sover nu.
Så nu ska jag lägga D och sen äta lite och kolla på CSI innan det är dags för mig att nanna kudden så man orkar upp när klockan ringer imorgon...och inte stänger av den och somnar om som jag gjorde i morse. :S
Så hoppas ni alla får en fortsatt trevlig kväll för det tänker jag ha!
Ciao

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback