=(


Kommer verkligen inte på någon bra rubrik till dagens inlägg då det är både positivt och negativt humör som speglas från mig idag.
.
Största delen av dagen har bestått av att plugga och fixa med tvätt och disk här hemma. Fick en trevlig paus mitt på dagen då AnnaKarin kom på en kaffe paus! Det var trevligt och väldigt uppskattat! Var lite extra trevligt att umgås med henne utan barn den här gången. Man hinner prata så mycket mer! =)
"Tack för besöket och den perfekta julklappen till min lilltjej!"
.
Under eftermiddagen kom mamma hit för att hjälpa mig med den svenska grammatiken som jag kämpar på med i kursen...den är väldigt omständig och dumt förklarad så lite extra hjälp underlättar så jag faktiskt kommer ihåg allting till slutprovet sen!
Skulle ha mailat in lektionsuppgifterna idag men det gick åt skogen då mitt word program på datorn inte fungerar som det ska och jag gillar INTE tangentbordet till den stationära datorn i vardagsrummet. Så förhoppningen  var att jag skulle kunna fått det fixat idag med hjälp av älsklingen men än så länge har vi båda varit fullt upptagna på annat håll med plugg, lämna öl, köpa julklappar till de tre stora samt hämta ut ett paket med Emilias nya matta till hennes nya fina rum.
Och sen skjutsade älsklingen hem min mamma och nu är det kväll...bara så där. Tiden verkligen bara springer iväg snabbt när man har massa saker att fixa med! =(
Så nu tror jag att han är för trött så jag hoppas vi hinner ta det imorgon, annars får jag väl i allra värsta fall sätta mig på de "tråkiga" datorn så jag hinner maila in mina uppgifter i tid till skolan!
.
Så dagen känns mest som om det mesta går emot mig. Och inte blev det bättre nu fram emot kvällen då jag har haft tredje världskriget med min äldsta son angående hans läxor, hans dåliga humör och att han inte äter som han ska i skolan!
Så vi har bråkat, skrikit, pratat och gråtit och just nu tycker jag så himla synd om honom och det gör så förbannat ont i mig att se mitt barn må så dåligt och samtidigt känna mig så fruktansvärt hjälplös då han måste ta alla beslut själv och inse vad HAN vill och vad HAN mår bra av!
Jag hoppas att han förstår detta INNAN det går så långt att jag inte har en chans att få honom att må bättre och hjälpa honom till "toppen" igen.
Det blir inte lättare av att en del inte bryr sig om barnens bästa och att vissa inte lyssnar och bara sätter käppar i hjulen hela tiden.
Jag önskar man hade massor av vettiga personer som står en nära som man kan lita på till 110% som man kan be om bra råd från.
Jag är så trött på att försöka undvika bråk och att trampa andra på fötterna. Jag är så trött på att vara alla andra till lags och alltid vara tyst och bara ta emot allting!
Jag VILL mina barns bästa! Jag FINNS här och LYSSNAR på dem så gott jag kan! Jag har valt att leva mitt liv med mina barn och jag har valt att ALLTID se till att de har det bra! Och att de kommer i FÖRSTA hand!
Jag mår så dåligt just nu! Jag är så ledsen just nu! Jag vill inte att min son ska må så här dåligt! Jag vill inte att han ska ha dåligt självförtroende och jag hoppas verkligen att det min mamma pratar med honom om i morgon går in riktigt ordentligt så han VÅGAR stå på sig och säga vad han tycker, tänker och känner och samtidigt VETA att vi älskar honom oavsett vad! Veta att vi FINNS här och STÖTTAR honom hela tiden och hela vägen! Och att INGET absolut INGEN kan bestämma över hans åsikt eller känslor!!!
.
Jag älskar mina barn och jag älskar min make mer än någonting annat i hela världen! De är mitt allt och kärleken man får tillbaka är värt varenda dust och trots!
Så är livet med barn...det är inte enkelt och ibland vill man bara slita sitt hår av frustration över att inte veta vad man ska ta sig till. Men FY FAN vad tråkigt det skulle vara med barn som är menlösa och bara håller med om allting. Som bara sitter snällt på en fläck och aldrig hörs! Det är inte barn! Och definitivt inte välmående barn!
Barn som känner sig trygga vågar protestera, skrika, vara uppkäftiga och trotsa till dödagar! *i love it*
.
Jag hoppas att jag inte är lika ledsen i morgon och jag hoppas att jag kan stötta min son så mycket han behöver för att våga stå upp och stå på egna ben.
För nu lider jag med honom och just nu vill jag bara gråta hur länge som helst för att jag känner mig så hjälplös och inte vet vad jag kan göra för att han ska må bättre.
Så imorgon SKA jag googla, ringa och ta reda på fakta mm så att JAG åtminstone kan gör mitt allra bästa för att hjälpa mitt barn!
Nu ska jag avsluta för att hinna växla några ord mer än igår med min make då han snart lägger sig!
Jag hoppas ni haft en bättre dag än mig och jag hoppas ni får sova riktigt gott!
CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback