Fullt upp inför PARTY!!!


Ja det kan man lugnt säga att jag hade igår då min bästa väninna fyllde 30år!! Och det MÅSTE firas ordentligt! =D
Dagen gick åt till att städa undan lite efter barnen, bädda sängar, gå ut med sopor, fixa med disken och "slänga" på de nytvättade mattorna som legat och väntat i typ en månad! (Glömde visst bort dem ett tag :/)
Sen var det förberedelser inför kvällens PARTY med Elle och gänget!
Så det var potatis som skulle skalas, kött skivas, såsen blandas, grönsaker skäras och kycklingen skivas. Sen skulle bordet dukas, grattis skylten hängas upp, servetter vikas, popcorn låda målas etc, etc...
Så jag hade att göra mest hela tiden. Kul som attans var det att hålla på! Jag ÄLSKAR att laga mat och duka till fest! (Den är så mycket roligare och mer uppskattad än den tråkiga vardagsmaten som ingen egentligen bryr sig om!)
Sen visste jag att jag var tvungen att hinna med en promenad ner till Elle och lämna present och säga grattis, annars hade hon nog blivit väääldigt fundersam över varför jag inte kommer! Så det fick jag klämma in i dagens pressade schema. Och det gick, jag klarade det, trots att jag bara kunde stanna typ 1 timme....och på hemvägen funderade jag på vad hon egentligen tänkte när besöket blev så kort! speciellt med tanke på att vi normalt kan sitta och "töla" i flera timmar i vanliga fall...men igår...då hade jag inte tid att stanna! *hahaha*
Men hon överlevde det med! =D
.
Och hon gjorde en såå himla rolig sak när jag var där och grattade....hon skulle sätta på en kanna kaffe åt Hanna och gjorde iordning och satte på bryggaren.
Sen går hon och röker och efter ett tag hör vi "splosch, splosch", och vad händer??
Jo kaffet rinner rakt ner på bryggarens platta och Elle utbrister:
"OJ! Jag glömde sätta dit kaffekannan!"
HAHAHAHAHAHA...såå himla rolig kommentar...och bäst av allt var att hon satte dit den och sen fortsatte som ingenting!
.
Så hem igen och göra det sista med maten och allting annat. Hann nästan, men bara nästan, klart till kl 18...felade med typ 15 minuter pga ungarnas mat som tog mycket längre tid än jag hade räknat med...och det gjorde även ungarnas popcorn då det blev 11 påsar som skulle poppas...och trots detta lyckades jag inte fylla lådan...det var ju då tanken från början! Men det får de stå ut med! det är ju barnens...och det är ju Elle som fyller...så hennes är MYCKET viktigare!
Så när gästerna kom stod jag mitt i massproduktionen av plätt-tårtor till ungarna och poppning av popcornen. Sen var det bara drinkarna kvar! =)
.
Kvällen blev helt underbar och vi hade väldigt roligt. Bäst av allt var att Elle inte visste någonting alls eftersom vi alla "gått bakom ryggen" på henne och smitt våra planer. T.om hennes barn var med på ett hörn och improviserade! *underbart*
Riktigt roligt var det när Hanna skulle ta med Elle hit med ögonbindel och Elle säger:
"Du kan inte lura mig, för JAG känner till ALLA vägar på kronoparken!!!"
*HAHAHAHAHAHA*
De orden fick hon äta upp då hon hela tiden trodde de var på väg till centrum medans Hanna gick RAKA spåret hem till mig!! (Vilket ligger åt ANDRA hållet för er som inte känner mig så jätte bra) *fniss*
Så in kommer det och när de ringer på och öppnar dörren så står 10 ungar i hallen där nere och fullkomligt SKRIKER grattis....Elle blev överraskad men inte skrämd...men det blev däremot Hanna! *hahaha* Fel person, men gör inget...för någon blev ju skrämd i alla fall! =P
*Hihihi*...Elle kollade inte så noga utan såg bara Hannas töser och funderar på vad de gör hemma hos Ola (som är Hannas ex man), innan hon kollar runt och inser att de är ju hos Nina! =) *hihihi* Snacka om att vara liiiiite väck! :P
Sen var det MASSOR av kramar, och presenter och en väääääldigt glad Elle!
.
Resten av kvällen bestod av att prata, röka, dricka drink, skratta, äta, prata, röka, dricka drink, skratta, äta, prata, röka, dricka drink, skratta, äta, prata...osv :P
Massor av mat, en hel del alkohol och MYCKET prat och skratt! Många roliga kommentarer med....men de tar jag nog tillsammans med bilderna!
.
Vill ni höra en rolig sak??? Eller ja...kanske mer konstig...men ändå!
Hanna (eller ja hennes dotter) har skaffat en facebook sida åt deras katt Anders....*hahahaha* så han har många vänner som han chattar med...så nya trenden på kronoparken är att ha facebook sidor åt sina husdhjur! Vilken tur att jag inte har några! ;) *asg*
Och enligt Elle har jag inte ens dammråttor så jag behöver verkligen inte skapa någon facebook sida...men Elle blev tillsagd att göra det igår åt deras hund Stella!
Så Elle....när kommer den sidan upp då? Och tyvärr gumman så följer jag nog Ewa's väg och INTE addar husdjur som vän! :P
.
Nä...nu avslutar jag det här inlägget och slänger in bilderna från igår...tyvärr inte jätte bra, men det går ändå. Jag får nog investera i en liten men bättre kamera än den jag har på mobilen.
*30ÅR*
*Elle har hedersplatsen på hörnet...så alla ser henne &
hon ser alla!* =)
*Förrätt*
*Clubsandwich med sallad*
*Varmrätt*
*Ugnsstekt fläskfilé i dragonsås med pressad potatis & sallad*
*Dessert*
*Cheesecake dekorerad med digestive, kiwi & riven choklad*
*Vin och Coctail*
*Laila...hmm....tyst som en....*
(Jag skulle vilja säga att hon får vara Bamse...
tyst och snäll som en björn!)
*ler*
*Hanna: Alias Skalman & Räkan*
(Skalman för att hennes ät och sovklocka kommer ringa på vägen hem
då hon ätit sååå mycket att hon klarar sig i flera dagar!)
(Räkan: då hon går ihopkrökt av sin ryggvärk, vilket gör att hennes
gång ser ut som när en räka simmar)
*Stackar Hanna*
*Elle: ser jag yngre ut nu....har ju liiite ångest över att bli 30!!*
*Men man blir ju bara vuxen...så de andra tyckte att
det är dags att börja BETE sig därefter!*
*hihihi*
*Ewa: alias Lille Skutt....då hon skulle skutta hem
på natten med Hanna på ryggen!*
*fniss*
.
Och så två bilder på barnens popcorn låda och mat....
*Bara en låda* :P
*Plätt-tårtor av choklad med grädde och sylt mellan
och så toppade med florsocker och riven choklad*
.
Så kort och gott en helt UNDERBAR kväll som jag verkligen hoppas att vi gör om fler gånger! Och Elle: VI ÄLSKAR DIG!!!
Det var allt för mig just nu....nu ska jag ta en rök pause för att sen göra ett inlägg med recepten på maten från den här kvällen....det har jag lovat alla som var här...och ett löfte håller man!
Ha en bra dag så ska jag försöka skriva ett "vanligt" blogg inlägg ikväll också!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback