Julbazar!


Om ett par timmar bär det av till gruvlyckan för Julbazar på Davids skola. Ska bli intressant, men tror flickorna kommer tröttna rätt fort så jag hoppas att de sköter sig riktigt bra ändå! =)
Lovade David att ta med bakverk, julklappar och blommorna i bilen ut så han slipper släpa på det på bussen.
Han är så snäll som tar bussen....fast i slutänden hade han inte haft något val ändå! *hehe*
.
Theodor skulle egentligen åka till pappan igår, han hade bestämt sig och jag ringde hans pappa och sa det. Sen pratade jag med David och frågade om han kunde tänka sig att åka bussen ändå....så deras mormor får plats i vår bil....och det gjorde han så gärna. Så jag ringer mamma och berättar detta och allt var frid och fröjd...
...i typ en timme!
Sen hör Theodor att David pratar om att gå och åka skridskor, med Emil på eftermiddagen och "vips" så vill han inte åka till sin pappa längre.
Så då fick han ringa och berätta det själv...inga problem. Han fick vara kvar hemma! =)
Så jag får ringa tillbaka till mamma och säga att hon inte får plats i bilen i alla fall...*suck för krångel*
.
Sen går det ett par timmar och kvällen kommer, vi bakar pizzor och dukar för vår wii kväll. David tog med Emil hem för övernattning och Theodor kommer hem från skridskobanan och är super glad och nöjd och vill åka mer "idag" igen. Och jag får lov att förklara att vi får se vad vi hinner då vi ska vara på Davids skolan mellan 12-16. Och han kläcker...
....att han kan väl stanna med Adam hemma hos honom och vara ute och åka skridskor istället??
Så vi ringer han mamma och kollar...inga problem. Deras andra son ska ju med David till skolan. Så för deras del blir det plus/minus noll i barnaskaran! *hahahaha* (Hade inte varit några problem annars heller)
Så vad får jag göra då??
Jo...ringa upp mamma än en gång och säga att hon får plats i bilen i alla fall då!
David måste ju ändå ta bussen eftersom Emil, som sover här, ska med till hans skola idag!
*Struuuuuuul*
.
Men NU får ingen av ungarna ändra sig något mer utan nu blir det som det är sagt eller så låser jag in dem någonstans och åker utan dem! *HAHAHAHAHA*
Nä då...det skulle jag inte kunna....men fan vad jobbigt det är när de säger en sak för att sen hålla på och ändra sig hela tiden....blir så himla svårt att planera något då så man kommer iväg i tid och allting är frid och fröjd! Så jag hoppas verkligen att det inte dyker upp något mer nu!
.
Ja se dessa barn. =P
Älskar dem massor, och deras små ideer och knäpphet mellan varven gör det bara så mycket roligare.
.
Igår var grannen Linus här och demonstrerade dammsugaren som han ska sälja, eller ja hans mentor demonstrerade och han satt och skrattade och tog anteckningar! *hihi*
Inte lätt att hålla sig när Juliette sitter och dummar sig som ett stort frågetecken och fattar ingenting och speciellt inte när hon kommer med sina dumma frågor som hon egentligen inte skulle behöva ställa! *Älskar min blondie!!*
Och Emilia sprang mellan soffan och Linus mentor och tittade, kände, dammsög och ställde massor, massor av frågor. En del stunder satt hon i soffan som ett ljus och var helt inne och väldigt fascinerad av vad de höll på med! *Älskade nyfikna lilla barn*
Så jag var bara tvungen att skämta och sa att vi skulle lika gärna kunna lämna rummet och låta dem hålla visningen för döttrarna då de ställer mer frågor än oss! Så undrar vilka som var mest intresserad egentligen??
Flickorna eller vi? *hmmm* *hahahahaha*
.
Blev mycket text nu och inga bilder....tyvärr får det nog bli så nu då jag fortfarande inte fått min mobil ELLER ens hört något om den, trots att vi ringde i tisdags eller onsdags och de skulle lämna besked senast fredag! *hmmm*
Blir faktiskt irriterad då de ringde förra måndagen och sa att de skulle skicka en ny istället för rengöring och lagning, och jag tyckte att den veckan det skulle ta för den att levereras var lång tid....ingen post levereras under helgen så på NÄSTA postdag så har det gått TVÅ veckor????
Vart FAN är min mobil?????? *snyft*
Och sen, om jag ska vara helt ärlig, så orkar jag inte leta efter passande bilder på google just nu så detta får bli ett lååångt och tråkigt inlägg med bara en massa text. Men ska vara lite extra snäll och inte gör det så mycket längre utan istället sluta skriva!

CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback