Sista dagen innan helgen!


Nu är det torsdag och det innebär att det bara är en dag kvar så är det sen helg! *skönt*
Idag har jag läst en hel del i svenskan och gjort lite grammatik övningar...men inte känner jag mig något klokare alls, så vi får se hur det här slutar. =/
Känns lite som om jag skulle valt svenska kursen i skolan istället för på distans, för ju mer jag kommer in i det och desto mer jag känner att jag inte riktigt förstår och då känns det desto som om jag kommer gå ur det här med IG...och det vill jag verkligen inte! Minst G vill jag ha och ett G kommer jag vara nöjd med!
Så vi får väl se hur det går framöver. =(
Annars har jag inte gjort så mycket förutom det vanliga med tvätt och disk. Men hade trevligt besök av en väninna på en kaffe under förmiddagen och det var en väldigt uppskattad paus för att låta hjärnan vila en stund. =)

Och nu sitter jag mest och väntar på att barnen ska komma hem för att se vad resten av dagen har att erbjuda. Men det blir i alla fall att ta itu med mer tvätt och skriva inköpslista då det imorgon är dags för en ny tur till Ica för att veckohandla! =)
Sen hoppas jag mest på att ta det lugnt och slappa med massa mys i soffan med min älskling och mina barn...om barnen nu är hemma något. =S

För den sista tiden ser man knappt röken av dem. David kommer hem så sent från skolan och utöver det har han läxor, träning och kompisar. Theodor sitter mest på rummet med sitt älskade x-box och Juliette är nästan jämt hos en av grannarna och leker med deras döttrar, så henne ser man några minuter på morgonen, några minuter efter skolan och likaså på kvällen! *snyft*
Så det märks att de börjar bli stora...och det sägs att ju större barn desto mindre är de hemma! Känns lite tråkigt men samtidigt får man inse att de växer och inte vill umgås med sin mamma och man behöver släppa dem så de får känna frihet och lära sig att ta ansvar!
.
Nu bara babblar jag på igen....tyvärr blir det nog lätt så när man egentligen inte har något att skriva om....varje dag ser nästintill likadan ut och det sker inga större förändringar och det händer inte direkt något extremt roligt i vår "lilla" familj heller.
.
Och ännu mindre har jag orkat göra sista tiden med förkylning som vägrar släppa och studier samt hemmet som ska skötas....och tiden räcker inte till trots att man är två "vuxna" så man borde kunna hjälpas åt mer, men tyvärr blir det inte så då makens arbete är tyngre fysiskt så han är jätte trött och orkar typ inget annat när han jobbar.
Men men...jag vänjer mig nog vid det med och nu är ju snart helgen här så då ska jag försöka hitta på något att göra med barnen så de får lite kvalitetstid....om de behagar att vara hemma. =P
Känns för det mesta som om vi får tvinga dem att vara hemma så vi kan spela spel eller se en film eller något annat...och det är inte roligt....mycket roligare om de själva VILL vara hemma och VILL göra något.
.
Nu ska jag ta och sluta skriva massa svammel för er och kolla på mina döttrar när de målar tills Theodor kommer hem. Sen får vi se...men kanske skriver ikväll igen! Ha det gött så länge!
CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback