Barnen sover nu.


Det har varit en lång dag idag men en Nina som mått illa och varit fruktansvärt trött och nedstämd. Men jag antar att det kan vara så vissa dagar vare sig man vill eller inte. :S
Emilia har varit på ett himla dåligt humör idag och varit mest arg, men det har fungerat rätt bra ändå. I förmiddags var vi in till Märtha och firade hennes 4års dag. Stora tjejen nu ju! :D
Hon fick en rosa dräkt av oss i present som hon kan göra om för att antingen vara en brud, prinsessa, älva eller ballerina. Jag tror hon gillade den för innan vi gick hem hade ena kjolen åkt på samt diademet med slöjan! :D Kul när barn blir glada för det man köper! :D!
Här kommer i alla fall 2 bilder på tårtorna de bjöd på. Den ena med choklad och den andra jordgubb. Gott! Hade hellre lagt upp en bild på födelsedagsbarnet men vill fråga föräldrarna först om det är ok! Så ni får hållas till godo med dessa! :D

Sen blev det hem och sitta vid datorn lite medans maken och lill tjejen gräddade våfflor och vispade grädde. Tyvärr har jag ingen matlust idag, men tog en och den var jätte god!
*Tack för att jag slapp laga mat idag älskling!!*
Efter maten var det mest lugnt med dator och Emilia pärlade en pärlplatta (dock sparade hon den inte). Sen kom mamma upp och lämnade Juliette och tog en snabb kopp kaffe innan hon skulle vidare.
Efter detta blev det mer dator och prat med lill tjejen. Juliette hade redan hunnit dra till en kompis. Emilia var jätte trött idag så hon fick lägga sig tidigt och se på film så hon varvar ner lite innan hon somnar.
Jag tror hon kände sig stor och duktig på kvällen för hon gick och klädde av sig, kissade och tog på sig nattlinnet själv. Och inte nog med det så satte hon på sig blöjan själv också. Lite lös och lite sne men det fixade vi till! Jag tycker hon var jätte duktig som försöker. Och vi kanske borde köpa up and go så vi föräldrar slipper "lägga oss i" hur hon sätter på sig blöjan till natten! :P
Och här kommer en bild på hennes så fint påsatta blöja! :D
Förutom att den satt lite löst så klarade hon faktiskt det där alldeles utmärkt!! :D

Ja det var dagen. Resten av kvällen har vi spenderat i soffan med Juliette, ätit godis, myst och kollat på film. Eller ja vi kollade och hon somnade! :P
Trött prinsessa, men inte så konstigt med tanke på att hon lekt i badhuset med mormor idag och sen cyklat från mormor och hem. Hon tyckte det var kul men jobbigt! :D
Filmen vi såg ikväll hette "Letters to juliet" och jag måste säga att den var riktigt bra. Men då gillar jag romantiska filmer. Men det som var bra med den här var att den hade roliga klipp också så det blev inte bara romantiskt dravel för de som kanske oroar sig för det! :P
Själv gillar jag sånna filmer! Men lite trist med tanke på att sånt inte händer eller existerar i verkligheten! Vore lite kul som omväxling med romantik och extra gulligt. :P

Jag måste nog säga att detta var allt jag hade för stunden! Jag hoppas att ni haft en riktigt bra lördag och att er morgon dag blir minst lika bra!
Ha det gött och ta hand om er!
CIAO!!!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback