Eftermiddagen!


Som ni redan vet fick jag besök förut! Och det var super trevligt och vi måste göra om det snart igen! Tack så jätte mycket Elle och Hanna!
.
När de hade gått plockade jag lite och sen förberedde jag för lite pyssel med barnen. Idag blev det att göra garnbollar!
Jag måste säga att jag blev lite förvånad (fast jag egentligen inte borde bli det) över hur duktig Emilia egentligen är och hur mycket hon faktiskt kan och klarar själv! Hon börjar bli så stor nu!
Tyvärr var inte alla barnen med. David var tvungen att direkt åka till träning och Juliette valde att gå till sin bästis Lollo...inget ovanligt egentligen!
Så det var jag , Theodor och Emilia som hade en liten pysselstund!
.
Här kommer några bilder på våra superfina garnbollar!!! :P
MIN                             EMILIAS                     THEODORS
Och här nedan bildar våra fina garnbollar glasskulor enligt Theodor!!
Sen var det jätte kul en sväng när jag provade att klippa upp min boll...Theodors kommentar var så komisk och klockren!
"Mamma! Det ser ju ut som ett rumphål med blåa skinkor!!!"
Jag skrattade så jag kiknade och insåg att det stämmer faktiskt så jag var bara tvungen att ta ett kort på det för att visa er alla! *HAHAHAHAHA*
(Är man vuxen och tänker därefter, skulle det kunna se ut som någonting helt annat. Men det kunde jag ju inte säga till sonen direkt. Men ni som har lite "sjuk" humor kommer nog inse vad jag menar!) :P
Ja ni alla...så såg vår eftermiddag ut! Inget speciellt eller dyrt men fruktansvärt mysigt!
.
När vi var klara var det dags att göra Emilia iordning för kvällen så jag gav henne kvällsmat och borstade tänder och hår på henne innan vi bytte om till nattlinne! Sen la hon sig. Jätte trött var hon idag och det tog inte lång stund innan hon somnade. Lite strul med saga och inte saga....men hon är bara 3 ännu så det är ju sånt man får räkna med! :D
.
Nu ligger även de andra två (mellankidsen :P ). Fast tyvärr somnar inte de lika lätt utan ska självklart ligga och tjattra, retas och bråka en stund först....men jag struntar i vilket för ikväll är de inte så jätte högljudda...ännu (peppar, peppar...) Och efter gårdags kvällen då jag slapp allting så struntar jag i vilket just nu! :D
.
Den stora sitter vid datorn och renskriver sitt arbete om Astrid Lindgren. Känns konstigt faktiskt för idag har jag knappt sett honom, men antar att det blir så när de närmar sig tonåren. Men han hade en rätt lång dag i skolan och var inte hemma förräns vid 16 tiden och då var det bara hej...och sen packa träningskläder, vattenflaska och frukt och så vände han och tog bussen till Friskis för sitt spinningpass. Sen kom han hem därifrån strax efter 19.30 och då var det snabbt prat om lite strul i skolan och sen in i duschen för honom innan kvällsmat och nu läxor! Och när han är klar med detta är det sovdags för honom och vilo stund för mig! För jag kan lova att min rygg värker något fruktansvärt efter dagens plockande, städande och bakande samt matlagning och pyssel med barnen. Så nu behöver jag en varm uppmjukande dusch och sen VILA!!! :D *sköööönt*
.
Oj, det blev en del skrivet idag, men jag antar att det kan vara så, vissa dagar mer, vissa dagar mindre!
Så jag önskar er alla en underbar kväll i höstmörkret!

CIAO!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback