Musik, mat och ÖL!


En super trevlig fredagskväll blev det trots dagens bravader! :/
.
Morgonen var helt ok. Igår kom svärmor hit och imorse beslutade hon och Juliette att hon skulle följa med till skolan ett par timmar.
Så förmiddagen blev lugn för mig och lillan. Vi spenderade den med att måla naglarna, sitta vid datorn, bygga med lego och kolla på tv. Hon bäddade ner sig i vår säng och kollade på disney och jag bäddade ner mig i soffan och slö tittade och halv sov mellan varven. Trött som satan var jag så det var skönt.
Så trots lillans lediga dag från dagis så fick min älskling sova ett par timmar utan att hon väckte honom!
Sen blev det lunch och lite Arkiv X avsnitt i några minuter fram tills jag fick ett rejält magkatarr anfall och knappt kunde stå på benen. Så jag trodde verkligen att kvällens planer skulle skita sig för min del och jag skulle bli kvar hemma.
Men underbara maken och svärmor tog med lillan och åkte till apoteket och köpte medicin som hjälpte inom ett par minuter och ska hjälpa upp till 24 timmar. Så har jag tur så slipper jag värk ett tag till i alla fall.
Så jag kunde göra mig iordning och fortskrida med kvällens planer utan problem.
.
Nu undrar ni säkert vad det var för planer jag hade...så kanske lika bra att berätta!?
Vi hade köpt biljetter till Oktoberfesten som är här i Karlstad på Stora Torget den här helgen. Mat, öl och musik och så självklart massor av folk som INTE är barn! =)
.
Jag hade valt ett alkoholfritt val då jag inte är så förtjust i öl, men det slutade med att de egentligen inte hade någon koll på det utan jag fick en cider till maten!
Den cidern blev två till och sen slank det allt ner "lite" öl med....bara typ en liter + =P
Så gissa om min mamma, svärmor och make hade kul åt mig och jag fick höra nästan hela kvällen att jag INTE gillar öl! *hahahaha*
.
Det var trevligt även om jag dock höll på att storkna då det "tyska" bandet spelade "ein prosit, ein prosit" typ 50gånger....och jag kan lova att det blev både enformigt och jobbigt!
Men däremellan kom ett band som heter The Poudels (???osäker på stavningen???) samt Bakslag...och de spelade underbar rock samt musik av Bryan Adams, Kiss och ex, White Stripe! Och jag kan lova er att DETTA var mycket bättre musik! För min smak i alla fall!
Så hem kommer man lite rund om fötterna, hela 6st glas rikare (vi fick med oss stora ölsejdlar) hem och mätt i magen tack vare "vi ska hylla, Sibylla" =P
För tyvärr var maten där inne ingen höjdare, delvis var klyftpotatisen inte helt klar och paneringen på wienerschnitzeln var helt mjuk och lite halväcklig. Och inte nog med det så var maten kall!
Men jag fick en chans att testa surkål och tyckte faktiskt inte det var äckligt, så det kanske man kan tänka sig att äta fler gånger! =)
Så det var en hellyckad kväll med den vuxna familjen och jag är jätte tacksam emot min underbara Claes som gjorde det hela möjligt! TACK min ängel!!! *puss i ljumsken*
Så nu är man hemma och våra "små" prinsessor kommer säkert upp om ca 5-6 timmar så ska nog ta och avrunda här för ikväll...men FÖRST lite bilder och några roliga citat!
Älsklingen i sin fina Tyrolerhatt! =)
Svärmor (Annie) och mamma (Lisse) i sina fina Tyrolerhattar!
(Dock sitter morsans så långt bak att den knappt syns) =)
Och så en liten bild på mig i min fina Tyrolerhatt! =)
Maten: Kycklingklubba, ?korv?, Wienerschnitzel,
klyftpotatis samt surkål!
Tyrolerhatt med öl och så cider!!
Och så ölsejdeln!
Tyvärr fick vi bara en av just denna, resterande 5 har inget tryck!
Detta beror på att dessa glas bara gavs till de 10 första!
Men ett är bättre än inget! =D
.
Så det var några bilder. Visst inte världens bästa då jag inte riktigt lärt mig kameran på den nya mobilen ännu...men själv känner jag att dessa bilder är bättre än inga alls! =)
.
Nu kanske man ska dra citaten och sen avsluta då klockan redan är 01.00...:/
.
På oktoberfesten säger svärmor när jag dricker av hennes öl:
"Du som inte stänger ölen!" ?????? (=Du tycker inte om öl!)
Tänk vad lite alkohol kan göra med talförmågan hos folk! =P
.
I taxin hem:
"Dagens musik är bara snusk, tacka vet jag 70-talet som beatles mm!"
Ja så tyckte våran taxichafför som även är "invandrare" *hihihi*
Själv tyckte jag det var kul att han kunde säga några svenska artister....! =D
.
Hemma vid köksbordet över en kopp kaffe för att "nyktra till" kläcker svärmor:
"På söndag måste vi ställa tillbaka mobilen, vi får inte glömma det så jag får stå och vänta på tåget en timme i onödan!"
Och vi bara:
"Du menar väl ställa om klockan?"
*hahahahahaha*
.
Och vår underbara barnvakt frågar (då vi disskuterar vilka språk vi kan tala, FÖRUTOM svenska):
"Vad heter bakruteuppvärmare på tyska?"
Svärmor svarar:
"Back....."
Vi avbryter och säger:
"NÄ, det är ju engelska!!!"
*asg*
Jag älskar min familj och jag bara ÄLSKAR alla underbara kommentarer man kan berätta om!
Sen måste jag bara berätta om en rolig sak svärmor gjort!
Hon har köpt en ny mobil, touch, och ville ha en skyddsväska/strumpa till den, men tyckte att 100kr är alldeles för mycket för en sån "skitgrej"!
Så vill ni komma billigare undan som hon gjorde så kommer här ett kul och "bra" tips!
Gör som henne och  gå till Åhlens (eller annan klädesbutik av egen smak) och köp ett par babystrumpor, i hennes fall kostade ett par 25kr, och använd istället!
Ni får då 2stycken till 1/4 del av priset för ETT skydd (på typ elgiganten eller liknande)! Så jävla fiffigt och verkligen jätte sött!
Slänger in en bild på det så ni får se det med egna ögon! =D
Ja ni alla goda vänner och goda läsare!
Här har ni min dag och kväll och en del roliga citat/kommentarer!
Kvällen var jätte trevlig och underhållande! Och det var fruktansvärt skönt att komma ut lite!
Så tack min underbara älskling för att du följde med! Tack svärmor för att du ville haka på! Och tack mamma för din underbara idé!!
.
Nu önskar jag er alla en trevlig natt så ska jag försöka skriva imorgon igen....antingen under dagen eller på kvällen/natten!
.
Som avslutning slänger jag in en jätte rosa/röd ?fin? bild på min lilla ängel när hon sover! *Så sött*
Natti natti!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback