Halv tråkig söndag :S


Kan ju börja att berätta att gårdagen var helt ok. Barnen skötte sig själva med sitt godis ätande samt att de såg film på Emilias rum och lekte med henne. Så vi passade på att umgås lite i vardagsrummet och då blev det att spela lite wii....och spelet vi valde var marioparty 8. Det är lätt ett av mina favoriter. Lätt, men ändå roligt och utmanande. :D Jag gillar wii, bara synd vi inte spelar oftare tillsammans....även med barnen! :(
En ny dag och vad har man gjort idag då?
inte speciellt mycket egentligen....eller ja inget roligt direkt i alla fall.
Vi började dagen med bråk mellan barnen och sen frukost. Sen tänkte jag att det är lika bra att ta en städdag eftersom älsklingen går på natt vecka idag och då kommer inte jag kunna städa när barnen är i skolan och på dagis. Så kände att det kan vara skönt att få det gjort innan veckan. Så dagen har bestått av att fixa med disk 2ggr, damma överallt, dammtorka alla övriga ytor, bråka med barn, rengöra köket helt och hållet, rengöra toaletter, handfat, bråka med barn igen, dusch, badkar, putsat speglar samt plockat undan, bråka lite till med barnen, dammsugit alla golvytor uppe och nere samt soffan, allvarligt snack med barnen om deras bråkande, lagat mat, torkat av alla bord, städat lillans rum samt tvättat, tvättat och tvättat lite till. Sen får vi inte glömma att man varit ute med sopor, bokat tid i tvättstugan för alla vinterkläder, sängkläder och mattor och så skurat alla golven. *pust*
Men med den här familjen så syns det knappt nu så det är bara att typ börja om från början imorgon så gott det går! :(
Sen under eftermiddagen har jag, Emilia och Juliette spenderat tid hos frugan medans pojkarna var hos kompisar. Var tvungna att rymma fältet så älsklingen kunde få sova lite så natt passet inte blir allt för långt och jobbigt.
Men vad tror ni händer istället?
Jo självklart ska alla grannar föra massa liv istället så inget sova för honom under eftermiddagen. Så vi gjorde ett nytt försök nu på kvällen när Emilia lagt sig men då ligger hon och sjunger godnatt visor i sin säng i nästan en timme så inget sova nu heller. Så min stackars älskling kommer nog vara skapligt trött imorgon när han kommer hem! Men ser man det positiva i det så kommer han garanterat att sova som en stock imorgon istället. :D
Och grannar och barn kan man egentligen inte göra så mycket åt. :S
Så kvällen har bestått i att få barnen iordning för natten och nu har precis älsklingen åkt till jobbet. Själv ska jag fixa något att äta för att sen bänka mig i soffan framför något på tv:n. Hoppas man kan hitta något att titta på!
Ja ni....så har min dag varit idag....inget speciellt, inget roligt utan bara en massa tråk! Jag hoppas verkligen eran har varit både bättre och roligare och kanske till och med lugnare!?
Ha en underbar kväll allihopa så skriver jag imorgon igen!
Ciao!


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback