Lördag kväll!

Hej svejs! Så var man hemma från Oxhälja i Filipstad nu då. Och en del inköp blev det. Vi köpte det vanliga som snacks, marknadsgodis och kokostoppar. Men sen köpte jag även ett par "döskallekatt" örhängen och ett par "rockabilly" hårspännen till tjejerna. i hittade även ett par skitsnygga kosmo jeans till älsklingen! Ojojoj säger jag bara om hans rumpa i dessa! :P

Utöver detta hittade jag en röd t-shirt med hello kitty som djävul på samt ett par snickar arbetsbyxor i knallrosa till Emilia. De var så snygga och coola att det bara var ett måste. Fanns väldigt mycket snygga tröjor till tjejer men tyvärr har Juliette så fruktansvärt mycket med kläder så det blev inga till henne. Och tyvärr inget till pojkarna. :(  Det är svårt att köpa något till dem när de inte var med. Jag hittade massa fina kepsar som de skulle vilja ha, just sådana med rak skärm som är så populära, men eftersom de inte var där och kunde prova så vågade jag inte köpa någon. Så man får helt enkelt ta det på stan med dem någon annan dag eller så. Jag vill ju verkligen att de ska få något av oss med! De var där de också med sin faster och "bonusmamma". Och av henne fick de ett varsitt snyggt halsband som de visade upp när vi mötte dem där.
På vägen hem åkte vi förbi Storfors och tog en snabb fika hos min stora syster som jag tyvärr inte träffat på...hmm...säkert 5 eller kanske 6 år. Det var kul att träffa henne igen!
Sen släppte vi av mamma och åkte hem. Och resten av kvällen har vi hittills plockat undan det vi köpt samt satt igång diskmaskinen och ätit lite godis och snacks. Mys och så himla gott!
Sen kom en av våra underbara grannar med 2 papperskassar med kläder hennes flickor växt ur, till Emilia. Tack så jätte mycket Madde!!
Och nu ligger lill tjejen för att sova. Gissa om hon är trött efter alla timmar i Filipstad! Och det förstår jag eftersom hon var så duktig på att gå hela tiden. Jag var lite orolig över att åka dit utan vagn, men det gick jätte bra! Hon är så stor och duktig. Och ett riktigt litet energi knippe. Trots tröttheten så orkade hon studsa på syrrans jätte stora studsmatta. Gud vad jag önskar att man hade hälften av hennes energi ibland. Ojojoj vad mycket man skulle hinna och orka göra varje dag då! :P
Snart ska den stora också gå ner och sova...eller se film på rummet och då ska jag och älsklingen krypa upp i soffan och mysa framför en film eller liknande. Det ska bli skönt för nu när man suttit lite så känner man att man blir lite trött av en halv dag på marknad. Men det var det värt. För det var jätte skönt att komma ut lite och göra något roligt.
Ja, så såg våran dag ut. Och jag hoppas verkligen att ni haft en lika solig och bra dag! men nu blir det kvällen för min del med snacks och en bra film!
Ciao!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback