Tystnad :D


Nu sover lillan djupt och de tre andra är på sina rum och kollar film, tv och ritar. Det är så tyst och skönt här hemma nu. Man verkligen bara njuter av lugnet och passar samtidigt på att njuta av ensamheten.
Jag vet att jag redan skrivit 2 gånger idag, så antagligen tror ni att jag har fått fnatt som skriver än en gång, men jag kunde bara inte låta bli.
Det är så lätt när man sitter själv med alla tankar och bara njuter. Och när man minst anar det så ringer telefonen. Först tänkte jag bara: "Suck" jag tror jag struntar i det! Men nyfikenheten tog över så jag var i alla fall tvungen att kolla vem det var. Och det var en av mina äldsta och bästa väninnor...Elle! :D
Gissa om jag blev glad!!!
Har skickat några mess till henne ett tag utan svar så tänkte på henne tidigare idag att jag skulle ta och ringa istället, men sen bara sprang tiden iväg med tvättning och städning samt smörgåstårtan mm som man har fixat med under dagen, och helt plötsligt var kvällen här och det enda jag kände för var att bara vara och slappa i soffan.
Så det var ju toppen att hon ringde mig! Det var ett tag sen vi träffades och bara satt i timmar och snackade om allt och ingenting. Med massor av cola/kaffe eller te och cigaretter.....så onyttiga som vi är. Men kul har vi! :P
I alla fall så ringde hon mest för att be mig kolla på FB, hon hade tydligen kommenterat min statusuppdatering där. Och nyfiken som jag så bara måste jag gå och kolla! ;)
Och min uppdatering löd så här:

Äntligen kväll! Emilia har redan däckat och de andra kommer jag snart skicka till sina rum så kan jag slappa i soffan och bara ta det lugnt. Har lite ont i ryggen efter dagens "aktiviteter". Kanske borde lyda vännernas råd och stanna upp mellan varven istället för att "blåsa" på i 120 hela tiden. Men samtidigt gillar jag att hålla mig sysslesatt. Det känns som om vilodagarna är så mer välförtjänta då! :P


Och hennes kommentar var:
Jösses! Du är så himla hysterisk! Städa, tvätta, handla, sopa garderoben, torka väggen (med en tandborste) mm.. Chilla en nanosekund nån gång var 3e år vettja! Ta en valium eller 25... Men jag älskar dig så himla mycket ändå Nina! Fast du är helt galen ibland... :-D :-P :-*

Och jag kunde inte annat än skratta hysteriskt när jag läste det. För visst f-n stämmer det!!! Jag blåser på i 120 så fort jag bara kan och så fort jag får chansen. Och pedantisk som attans är jag och mår skitpiss om det är lite stökigt eller smutsigt i ett hörn. :S Jag hatar att vara så och då blir man att må ännu sämre de dagarna man faktiskt inte orkar göra någonting och tar igen det dubbelt upp nästa dag istället. :P
Och när jag läste detta inlägget så insåg jag att vad fasiken? Det här är en tjej som känner mig ända in i benmärgen! Hon vet allt och lite till om mig. Och egentligen kanske det inte är så konstigt efter en vänskap på över 12år...men ändå. Man har andra vänner man känt mycket längre som knappt vet vad man gillar mm.

Och Elle!! Om du läser detta så vill jag bara säga att jag älskar dig också! Och du är också lite tokig ibland. Men det är väl det som gör att vi fungerar så bra ihop! :P Och tack för att du finns där och för att du är min vän!! Pöss.

Nä ni....nu ska jag fasiken ge mig för ikväll och ta vara på resten av tystnaden och ensamheten i soffan och bara dricka min cola och äta mina cheez balls och njuta, njuta och åter njuta av ensamheten. Så är jag extra pigg och glad imorgon när älsklingen vaknar! :D

Ni får ha en super bra fortsatt fredags kväll och så skriver jag säkert snart igen!
Ciao!




Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellebelle

Vi är nog helt galna båda två tror jag, det är därför vi har så himla kul ihop! O ja, vi känner nog varandra rätt helt o hållet! =) Åh, du e så go! Tack själv för att DU finns där! Du är den allra bästste vän! LOVE U


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback