Vardag igen!


Jag vet! Jag missade att skriva igår...eller ja snarare så struntade jag i det eftersom det var som alla andra söndagar då man inte gör ett skit utan bara är.
Fast lite gjorde vi....jag tvättade och plockade som vanligt och så fixade vi mat som vi bjöd hem mamma på. Det blev kassler med potatis och gräddfil med gräslök! *sååå gott*
Men annars var det en lugn dag med flickorna som lekte väldigt bra och en man som spelade krysslåda...så jag passade på att läsa ut boken som jag fick låna av underbaraste Malin.
Den heter i alla fall mossvikenfruar-chansen. Och den var såååå himla underbar, rak och rolig. Så detta är en bok som jag bara MÅSTE få tag i och köpa till samlingen! (den lilla jag har)
Och om man kanske ska ta lite kort om denna dagen med när jag ändå sitter här!? :P
Har faktiskt inte gjort så mycket idag heller...älsklingen åkte till jobbet tidigt imorse så en annan fixade med alla morgonbestyr och skickade iväg ungar till skola och dagis. Var väldigt sugen på att vara social med folk man inte träffat så messade både den ena och den andra. Men antingen inget svar eller så var de upptagna. Så det blev en tråkig förmiddag hemma framför datorn fram tills dess att det var dags att hämta gullungen på dagis. Sen var det hem och betala ut månadspengar samt ta en "snabbdejt" med frugan. Och efter det hjälpte jag barnen med papper och läxor och sen smet jag hemifrån!!! På en super ranglig cykel helvete som jag verkligen bara har lust att ställa mig och sparka på....*SÅ ARG!!!!* Känns extra pissigt att den är ttrasig IGEN då jag lagade den i våras och eftersom jag inte använt den på hela jävla sommaren! =( Blir så ledsen för jag verkligen HATAR att gå och på torsdag ska jag till en annan kompis på "andra sidan" och så måste jag gå!!! SKIT SKIT SKIT!!!!! *snyft*
Men det var skönt att komma bort en stund och träffa Linda som det var jätte länge sen man såg. Så vi drack lite kaffe, provade skor, pratade strunt och sen var hon super gullig och fäste ett nagelsmycke på mig som hon hade. Man kände sig "ung" igen...tror faktsiskt det är mellan 13-15 år sen jag hade en sån. :S Tiden går fort!! Alldeles för fort!
Sen blev det att cykla hem tillbaka på den förbannade cykeln och verkligen ta det lugnt och hoppas, hoppas att man inte trillar omkull när man svänger....Men det gick bra. Hem kom jag! Utan skrapsår, stukade fötter eller trasiga kläder!!! Så liiiite nöjd är jag över mig själv ändå! =)
Resten av kvällen har bestått av att kolla på tradera, sålt min gamla mobil, fixat matlåda åt maken samt natta barn och kolla lite på tv. Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla lite mer på tv innan klockan blir alldeles för mycket.
Måste ju samla krafter tills imorgon och vara riktigt pigg då min underbara Elle kommer för kaffe, prat och cigg igen!!! =) *längtar*
Nä ni underbara läsare! Nu skiter jag i detta och tar kvällen!
Ciao!


Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Ellebelle

Åh så go du é! :) Ska bli så gött att komma o töla o röka mig grön! Fast kaffet tror jag vi byter ut till cola denna gång... Mådde inte så bra härom dagen efter 12 koppar på raken... Ses snart! :) Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback