Bakdag!


Fy helvete vad trött jag är i kroppen just nu, men det är antagligen ingenting emot hur trött min mamma är!   =(
Inte nog med att jag fixade frukost och gjorde barnen iordning imorse, så målade jag även klart vårt gamla fula bord!
.
*Bild kommer senare*
.
Sen strax innan mamma kom bakade jag ca 50 syltkakor och hade påbörjat Märthas chokladkakor och det blev ca 50 av dessa med!
Sen satte mamma igårng första omgången med bulldeg, en dubbel sats, och under tiden förberedde vi även en sats med schackrutor!
När detta var klart hade vi gjort nästan 75 kanelbullar och runt 25 pizzabullar samt ca 60 schackrutor! *mumma*
Och efter detta blev det mat och sen hämtade mamma lillan på dagis samt åkte till labb för att lämna in mina prover och när hon kom hem satte vi den sista bulldegen och bakade drömmar! Av dessa blev det ca 80 bullar till samt närmare 100 drömmar! *me like*
Och jäklar vad kul Elle hade åt mitt kök då! Hon och Nicke var snälla och kom förbi med blomjord de köpte med från Plantagen! Och då passade hon på att ta ett minneskort på mitt kök då det verkligen såg förjävligt ut för att vara helt ärlig! Och hon har ALDRIG sett mitt kök så stökigt och smutsigt som det var under tiden vi bakade!
Vill ni se?
Ja det är klart! *fniss*
Men nu är det städat och fint igen!!! Vilket är tur då jag är rätt pedantisk av mig och mår skit dåligt om det är stökigt eller smutsigt hemma!
Kroppen gör ont, mest rygg och axlar, men det känns så himla skönt att vi tog den här dagen då vi har fyllt frysen med en hel del godsaker inför sommarens utflykter! Så nu har vi ca 60 apelsinmuffins, ca 30 chokladmuffins, 3/4 chokladsockerkaka, 3/4 banansockerkaka, en halv nougatsockerkaka, ca 70 kanelbullar, ca 20 pizzabullar, ca 80 drömmar, ca 50 syltkakor, ca 50 schackrutor och ca 50 Märthas chokladkakor som ligger i frysen och bara väntar på sommarens alla underbara utflykter! *känns så skönt*
Så jag kan ju lova att barnen är riktigt glada och nöjda nu då de vet att det finns massor av gott att ta med till sommaren och så självklart skolavslutningarna som kommer snabbare än man tror! =P
Så vad har ni gjort idag då?
Själv måste jag hitta något att göra då jag vet att jag kommer inte kunna resa mig om jag sätter mig för att vila just nu, så lika bra att hålla igång ända tills kvällen kommer och sen däcka istället! *haha*
Så antagligen kommer jag inte se klart kvällens avsnitt av CSI heller, vilket egentligen inte är så ovanligt nu för tiden! Somnar väldigt ofta och väldigt lätt, bara synd man inte sover bättre på nätterna och morgonen så man faktiskt känner sig utvilad!
Nä...detta duger inte. Måste hitta på något att göra, så får väl börja med att torka av utebordet efter fikat och sen se om jag orkar fixa och dola lite i trädgården! Eller kanske kan få någon att komma hit så man måste hålla sig uppe och vaken ett par timmar till! =P
Önskar er alla en underbar eftermiddag och kväll redan nu då jag inte kan garantera att jag håller mig vaken tillräckligt länge för att faktiskt kunna uppdatera bloggen mera idag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback