Första helgdagen!


God morgon på er!
Varit en väldigt lugn morgon trots att Emilia gick upp redan före kl 6 imorse. Men men, med lite tur kanske vi alla kan vila lite senare genom att kolla på en film eller liknande! =)
Morgonen var så lugn att jag låg i soffan och kollade på tv medans Emilia satt bredvid och målade påskbrev. Sen blev det en ännu lugnare och slappare frukost då vi alla satt och mös i soffan och bara va! *skönt*
Och nu har jag städat köket, plockat undan i lägenheten efter barnen, dragit upp rullgardiner samt bäddat sängen, satt i gång diskmaskinen och varit ute med sopor! *sweet*
Utöver detta har jag även hunnit marinerat kött, majs samt skurit upp baguetten vi ska ha till maten sen! Så nu känner jag att jag ändå varit lite duktig och vi har nästan inget kvar att göra. Utan ska bara dammsuga (vi hann aldrig med allt igår) och sen ska vi ta med flickorna till Ica och inhandla lördagsgodis! *gott*
Hur har er morgon varit då?
.
Orkade verkligen inte skriva mer igår, eller ja, orkat hade jag nog gjort om jag inte hade däckat i soffan! =P
Men jag hann i alla fall se klart Talang innan jag däckade så jag även denna veckan kan ge er mina åsikter på avsnittet! =)
Gårdagens avsnitt var lite svårt då det var många bra med. Och rätt många halv roliga. Men om jag ska välja något så blir det så här:
Sämst tyckte jag tjejerna som kallar sig "Oh My God" var. Visst de sjöng bra, men de anser att de var där med något nytt och annorlunda. Sen när de börjar sjunga så är det samma stuk som på allting annat! Okey, de sa att deras annorlunda del var att de inte var smala som pinnar, var blonda med stora bröst! Men om man kommer med något nytt då förväntar man sig nog något nytt också! =P
.
Mest skickliga var faktiskt "The Flying Circus". Inte illa att kunna flyga modellplan på det viset....till musik och med lite "taktkänsla". Det var riktigt roande att kolla på! *vill gärna se mer*
.
Tyvärr kan jag inte välja en favorit denna veckan så det blir två! Den första är en kille på 13år som heter Love Rönnlund! Han var riktigt charmig och duktig! Både på att spela och sjunga. Ett stort plus från min sida är att han är så duktig vid så unga år OCH att han skriver låtarna själv!
.
Min andra favorit är en kille som kallar sig Isse och dansar komersiell HipHop....och han är riktigt duktig och då jag gillar dans mycket så fastnade jag lätt för honom!
.
Sen måste vi ju ha med någon riktigt rolig och då måste jag välja "Dancing Kings". De var riktigt roliga och bjuder verkligen på sig själva!
.
Ja ni mina vänner! Det var mina åsikter om veckans Talang! Och som vanligt ser jag verkligen fram emot nästa avsnitt! Det är en kul tävling att följa och sen är det ett stort plus för oss som är en så pass stor familj att ALLA gillar det och har kul under tiden!
Annars kan det ibland vara svårt att hitta saker att titta på som alla uppskattar! Så detta gillar vi och vi hoppas det kommer många fler säsonger! =)
Nä...nu har jag skrivit av mig för stunden, så det är nog dags att kolla över var min lilla dotter håller på med för hyss ute! *hihi*
Men jag återkommer säkert mer senare! Men oavsett vad så önskar jag er alla en underbar lördag och jag hoppas ni hittar på saker att göra!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback