God "grå" morgon!


Oj, vilken morgon detta har varit!
Juliette har nog vaknat på fel sida tror jag! Hon och David har suttit och spelat kort nu på morgonen och det enda hon gör är att sura och skrika runt sig!
Men hon sa en lite små rolig sak förut....och det började med att de spelade stress och David sa:
"Lägg ihop sexorna!"
Och Juliette svarar:
"Jag KAN! Låt mig bara få andas lite bara!!"
*Hahahahahaha*
Man kan inte annat än skratta åt dem när de säger sådana saker, och det var precis vad jag gjorde! =P
Men men....bortsett från detta (lilla tjafs mellan barnen) så har morgonen flytit på rätt bra. Emilia åt sin frukost ordentligt (=utan lek och spring) och är nu klar för att gå till dagis. Så nu väntar vi mest på att det ska bli dags att gå!
Men idag ville hon att David skulle lämna henne och det skulle han vara snäll att göra. Hon blev så glad! *Tack David!*
Sen var han snäll och gav henne frukost imorse och det tyckte hon var lika kul, under tiden skrev jag ut fler beställningslappat till frökatalogen, då han fyllt de flesta samt att de är rätt klottriga och trasiga, så tänkte vara snäll och renskriva så det syns vad det står på de han ska lämna in! =D
Så vad händer nu då?
Ja ni, det blir rätt lugnt. David ska snart gå till dagis med lillan och sen ska han hem tillbaka och göra sig klar för skolan. Sen blir det för honom att gå till tandläkaren innan skolan! Han är så stor så han klarar av att gå dit själv, så ungefär 30min efter hans tid ska jag ringa honom för att kolla hur det gick! *stor kille nu*

Ananrs blir den här dagen rätt lugn. Näsan rinner fruktansvärt mycket på mig, så snart får jag ta en allergitablett...igen!
Jag fattar inte varför den rinner så ofta. Jag är nästan snorig konstant....har aldrig varit snorig så mycket som jag varit sen vi flyttade hit, men förhoppningsvis går det över. Och om det inte gör det får jag väl försöka få tag i min läkare för att ta allergitester eller liknande. *suck*

Men men....ska väl försöka få bukt på näsan och sen se om jag orkar baka lite då vi har en del ägg som gick ut i går eller i förrgår....så kan lika gärna passa på att använda dem till lite gosaker att ha med till stranden i sommar....då blir barnen glada! =D
Men nu måste jag avsluta, ska försöka få iväg David och Emilia och sen ringa till Torsby och kolla läget lite....se om mina misstankar stämmer eller inte. Irriterad börjar jag bli på min läkare oavsett vad.
Ha nu en bra dag! Och håll en tumme för att solen tittar fram under dagen! Det är ju så underbart med sol och värme! =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback