Grädde-Kaviar-Macke-Paj!


Hade lite tråkigt förut så jag bakade en paj! =)
Och jag skratta tills jag trodde att jag skulle kissade på mig när Emilia kollade receptet!
Så här såg bilden ut i boken:
Och hennes kommentar var:
"Är det en grädde-kaviar-macke-paj??"
Hahahahahahaha....jävlar vad skön hon är! =)
Undrar om den kommentaren kommer av det vita då det är gjort med sprits på bilden och ser ut som kaviaren när man trycker ut den ur tuben!? =P
Roligt var det i alla fall!
Och egentligen är det då en citron -och marängpaj, men hemma hos oss kommer den heta "grädde-Kaviar-Macke-Paj från och med nu!!! Super gott och lite syrligt! =)
Glada var vi allihopa och det var underbart att sitta ute på altanen, trots moln, och fika!
Så här såg min paj ut (då jag inte spritsar marängen) så heltäckande är det! *mumma*
Jaja....det är typ det vi gjort sen sist, eller ja, vi har även flyttat alla kakor och bullar mm från frysen här uppe till boxen nere. Så nu har vi lite mer utrymme här uppe för kommande matlådor och sånt! *gött*
Vi får se hur länge det dröjer innan frysarna känns överfulla trots allt! =P
Så vad har ni gjort idag då?
Något roligt alls?
Vad händer resten av dagen i vårt fina regniga väder?
Här blir det rätt lugnt. Jag väntar mest på ett nytt samtal från Elle för att få veta hur det blir med vår tjejkväll! Det är min tur att gå till henne idag, men hon verkar behöva komma ifrån så jag erbjöd henne att komma hit igen om hon ville. Så vi får se vad hon känner för! =)
För idag är det ju tisdag och åter dags för vår efterlängtade tjejkväll med cola, cigg och DH och förhoppningsvis börjar även CT ikväll! *hoppas, hoppas*
Jag längtar massor!
Ska bli så skönt att få något att göra då man mest sitter och inte gör ett skit på dagarna. Delvis för att sonen har ett allt förbud som gör att man måste leka "fångvaktare" (trist som fan) och delvis för att det idag är dåligt väder!
Jag längtar nog mer än ungen efter att det här förbannade förbudet ska ta slut och jag hoppas att jag ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG mer behöver ge något barn ett liknande förbud igen för det är så förbannat tråkigt att sitta inne hela tiden!!!
Jag saknar att kunna gå över till grannen på en kaffe, eller gå ut till sandlådan och prata med grannar medans barnen leker! *längtar*
Men men....så småningom kan jag det igen....och jag längtar jätte mycket. Fram tills den dagen får jag så fint sitta hemma och bli uttråkad! =(
Jaja....det var nog allt för mig just nu. Har inget mer att skriva så kan lika gärna avsluta innan det blir alldeles för mycket onödigt svammel om en massa som ingen vill läsa ändå!
Önskar er alla en bra kväll!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback