Kväll och tyst!


Nu är kvällen här och molnen har börjat skingra sig så solens underbara strålar hittar fram igen! *love it*

Idag har det varit en rätt bra dag! Jag hade ingen bra start på den då vi var tvugna att prata med ett av barnen som tydligen hade gjort lite dumheter igen! *suck*
Men efter ett tag med irritationskänningar i kroppen och lite ilska så gick det över och det kan jag bara tacka min mamma för!
Tack så jätte mycket för att du avlastar oss så vi kan ägna lite tid till de andra barnen i 2 hela dagar! Du förgyllde vår dag och fick den att gå så himla mycket lättare! Älskar dig av hela mitt hjärta!
Så imorgon ska vi skicka bort ett barn och då kan vi göra massor av roliga saker och gissa vad.....vi kan faktiskt gå utanför vår tomt utan att oroa oss för att det blir en massa dumheter eller skit av det! *underbart*
Så jag kan lova att vi ska passa på att hitta på en del. Inte för att vi kommit på jätte mycket men vi har en tur till stan på schemat samt en tur till badhuset!
Sen får barnen vara med och komma med förslag! *längtar*
Så idag har det som sagt varit en bra dag och allt har flytit på riktigt bra! Jag var så lycklig vid lunchen idag med, så lycklig att hela jag strålade!
Inte nog med att vi får en chans att åka iväg och göra saker så lyckades jag få mina barn (och make) att äta broccoli och faktiskt GILLA det! *hahaha*
Igår kväll kokade jag en stor gryta med broccoli som jag sen stod och mosade med mixern och idag blandade jag i ca 2dl i köttfärssåsen och de märkte inte ens av den! *underbart*
Jag hade även blandat i röda linser som de heller inte märkte av så efter några gafflar av maten frågade jag dem om de smakade bra och eftersom de sa ja, så sa skrattade jag och berättade vad det var i! *skitkul*
Så detta kommer jag lätt göra fler gånger!
Annars har dagen varit rätt lugn. Älsklingen åkte och lämnade min svärmor vid tåget förut och sen har vi handlat lite samt att han nu är iväg och försöker fixa med bilen. Tyvärr verkar det inte gå något vidare så antar att det inte kommer bli klart idag heller! *lider med honom*
Själv har jag precis nattat lilltjejen och tagit in Juliette, så medans jag sitter och bloggar så äter hon sin kvällsmat!
Så fort barnen är klara för natten och älsklingen kommit hem så hoppas jag på att hinna med en varm skön dusch innan Grey's Anatomy börjar kl 21 på femman! *hoppas, hoppas, hoppas*
Sen efter tv:n så blir det nog sängen för mig så jag hinner samla riktigt mycket med energi inför de kommande två dagarna då vi ska göra en massa roligheter!
Så med detta avslutar jag detta inlägg och önskar er alla en riktigt bra kväll och jag hoppas ni får sova riktigt gott!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback