Majbrasan!


Nu är vi äntligen hemma efter att ha stått ute i Mariebergsskogen i kalla vindar och lyssnat på en massa "dravel" samt kollat en ljusshow och lite på majbrasan! *mysigt*
Under "dravlet" var allt flickorna bra uttråkade så det syntes på dem samt att det märktes då de plockade stenar från marken som de började bråka om??? Men Juliette gav upp och lät det bara vara. Jätte snällt av dig tjejen! *Love you*
Vi mötte även grannarna därute så de kom med på några bilder! Tack Nicco med familj för en mysig valborg i Mariebergsskogen! =D
När vi stod och väntade på att showen skulle börja så började det bolma upp riktigt mycket och riktigt svarta moln från andra sidan. Det såg hemskt ut och vi blev alla riktigt nyfikna. =P
Efter ett litet tag kom brandbilen och snabbt därefter var elden släckt!
Vi funderade på att åka dit och titta en sväng då vi blev så himla nyfikna, men samtidigt så skulle det inte vara lika kul som firandet i Mariebergsskogen så vi stannade samtidigt som nyfikenheten avtog mer och mer ju mindre man såg. =P
Men en bild kan jag bjuda på....syns inte jätte bra då jag inte kan zooma jätte mycket med min mobil, men ni borde se det svarta molnet som kommer från "brasan".
(Hade filmat men tyvärr råkade jag radera den....snyft)-
Och här står alla barnen och väntar ivrigt på att allting ska börja, det börjar ju bli väldigt, väldigt, väldigt långtråkigt för de stackarna! ;)
När elden var släkt så dröjde det bara någon minut innan ljusshowen började och jag tyckte det var riktigt coolt och bra mycket roligare att se än gamla tråkiga fyrverkerier. Eller ja...tråkiga är de väl inte men det är alltid kul med något annorlunda! =P
Jag filmade ljusshowen då jag tycker man får uppleva det så mycket bättre än med fotografier. Så jag hoppas ni njuter lika mycket som vi gjorde! =)
.
Efter ljussshowen gick killarna (och tjejen) fram till högen med grenar och "blåste" liv i årets majbrasa! Tyvärr blev bilderna och filmen lite dålig, då mitt minne blev fullt på mobilen. Men lite ser man och det märks att det är en majbrasa och valborgsmässofirande! *tur det*
Valborgsfirandet skulle hålla på fram till kl 22 men vi gick "redan" kl 21.40 då det var riktigt kallt samt att en hel del redan började dra sig till sina bilar.
Och jösses vilken bilkö det blev. jag tror vi startade bilen 21.50 och var ute ur kön 22.08, så det kunde ha varit värre om vi hade haft otur! =P
Men flickorna sov så gott redan innan vi kom ur bilkön....de var trötta sörnosarna! *fniss*
Så vår kväll har varit riktigt mysig och trevlig trots alla kalla vindar som kändes långt in på skelettet! Men vi slapp regn så jag klagar inte och med det är ag supernöjd och belåten! =D
Hur var er kväll då?
Nä...nu ska jag ta något att dricka och sen försöka få upp värmen i kroppen då jag känner mig rätt nerkyld! Men jag önskar er en fortsatt trevlig helg och välkommen till maj månad! =D
God natt och sov gott alla underbara vänner, familj och okända läsare! *love you all*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback