Ny vecka!


Idag är det måndag och en ny vecka. Den sista innan barnen har påsklov! Guud vad skönt det ska bli att kunna vila lite och slippa passa en massa tider! *we all like*
Har ni sovit gott i natt då?
Jag sov rätt bra, men vaknade redan före kl 6 utan anledning och kunde inte somna om, så under mer än en timme var jag ensam vaken. Det är lite skönt men samtidigt lite tråkigt då jag kunde sovit längre!
Men känner mig rätt pigg ändå, och lite små trött. Men jag vet att det går över bara jag kommer igång med allting och känner att nu har jag vaknat! =)
Så vad händer alla er idag då? Några roliga planer nu när solen lyser så fint!?
Här blir det storbak av! Mamma kommer upp hit sen och då ska vi baka massor tillsammans! Allt är så mycket roligare när man är två! =P
Hade velat baka drömmar, men har tyvärr inget hjortronsalt till de, så det får nog tyvärr vara till en annan gång. Och inget recept heller då min kokbok är ute på vift och har svårt att hitta hem igen! *fniss*
Men det blir i alla fall en hel del bullar (både vailj och kanel) samt att vi ska baka Märthas Chokladkakor, syltgrottot och schackrutor! Sen får vi se om man kanske kan hitta på något mer, beror lite på vad mycket ingredienser jag har kvar efter detta! =P
Mamma och jag ska även äta mat ihop idag, vilket betyder att det blir underbart god mat samt att jag slipper laga den! Det kan ju verkligen inte bli bättre än så! *haha*
Så idag serveras det "fisk i ketchupsås med kokt potatis", och det är super duper gott! =)
Sen när allt detta är gjort behöver jag garanterat städa mitt kök, det brukar bli fullt i mjöl och degrester lite här och var när man bakar!
Och senare under dagen ska jag även måla klart vårt gamla bord samt fixa med lite annat smått och gott här hemma, sådana saker som tillkommer varje dag som man aldrig kommer ifrån!
Men men....nu ska jag avsluta för att se till att flickorna blir klara! Sen blir det att börja med någon nytta här hemma i väntan på att mamma kommer! *längtar*
Men önskar er alla en underbar dag och jag återkommer så snart jag kan!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback