Tröttsamma människor!


Tänkte skriva mer igår under dagen men sen var det en grej som fick mig väldigt irriterad och jag kände att jag var tvungen att lugna ner mig så jag inte bara "spyr galla" över "folk" runt omkring mig!
Är fortfarande irriterad, men inte på samma vis men känner ändå att jag vill skriva av mig utan att direkt måla upp någon speciell!
Den som tar åt sig har antagligen anledning att göra det!
Men igår bloggade jag rätt mycket, och jag ber ofta om folks åsikter och tar tacksamt emot dem!
Men när folk i vår omkrets som träffat oss men inte känner oss, eller ja mig i detta fallet, fäller kommentarer som låter riktigt illa blir jag irriterad och även lite sårad!
Jag tar inte direkt åt mig av sådana saker och det är inget jag låter förstöra mina dagar heller men känner ändå att jag blir less på att folk ska visa sig vara så jävla "fina i kanten" och tror de kan kläcka ur sig vad som helst!
Det är inte riktigt så det fungerar!
Har man bara träffat en människa ett fåtal gånger och då inte direkt pratat med den så tycker jag inte man ska yttra sig om vad den personen borde göra eller inte göra!
Fine...om någon som känner oss säger en sak, som är deras åsikt eller råd eller bara för att det är så.....det kan jag ta!
Men när en som knappt träffat mig, aldrig ringer eller hälsar på eller visar något intresse säger saker som den inte vet ett jävla skit om då blir jag bara förbannad och fruktansvärt irriterad!
Hur kan man veta vad som händer, har hänt eller vad man kämpar med eller mot?
Jag kan inte veta något om folk jag aldrig umgås med eller pratar med, och då säger jag heller inget till dem, inte så! Självklart kan man få en känsla eller ett första intryck, men det är VÄLDIGT sällan det stämmer när man väl lär känna en person!!!
Och sen kan man fråga om saker istället för att bara kläcka ur sig vad man ska göra eller inte göra! Eller så kan man säga det som en åsikt och inte så det låter som någon befallning eller liknande från någon som tror sig veta bäst eller mest!
Ja, jag är lite irriterad, men det har verkligen inte fått förstöra mina två sista dagar då de varit helt underbara och jag är nöjd och belåten med att veta vilka man kan lita på och veta vilka som faktiskt bryr sig och vilka som man kanske helst slipper!
Så ett tips!
Lär känna MIG som PERSON först, INNAN ni kläcker något!
Ni kanske ska tänka över vad ni slänger ur er! Ibland kan man bli sårad, även om man inte visar det, och ibland kan den som blir sårad ta väldigt illa upp om man redan mår dåligt över vissa saker eller liknande saker! Så TÄNK ER FÖR!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna-Karin

Fy så tråkigt :( Vet hur du känner det. Jag tycker att ni som familj kämpar på och gör ett bra jobb! Så ta inte åt dig, sådan människor vet inte vad de pratar om gumman ! Kram

Postat av: Nina

Jag vet att du vet hur det är och jag är tacksam för din omtanke. =)

Du behöver inte oroa mig, jag tar inte åt mig. Det är inte värt det någonstans! =P

Kramar tillbaka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback