Hej på er!


Varit ett par tomma och tysta dagar från min sida. Mest beror det på att jag varit (och egentligen fortfarande är) för trött då jag haft en extrem hosta och min tandvärk spökar fram och tillbaka. =(
Men jag känner nu att jag är så övertrött och rastlös att jag lika gärna kan ge bloggen en chans! ;)
Vi får se hur det blir och hoppas på det bästa helt enkelt! *fniss*
Jag kan ju börja med att berätta att det verkar som om Daniel (pojkarnas pappa) kanske kan fixa med bilen åt oss, om inte skulle älsklingens polare ta itu med den på fredag mot att älsklingen kör hans jobbvecka. Känns väl okey men lite små pissigt att man behöver "betala" sina vänner för att ställa upp för en enda gångs skull!
Men bilen behöver fixas så bara att bita ihop och ta det med ett någorlunda leende på läpparna!
Tänkte ändra samtalsämne till något lite roligare! =)
I söndags kom underbara Claes hem från sin vecka iu Turkiet! *inte ett dugg avis*
Och han hade hittat två av de parfymerna jag ville ha, från början skulle han köpa fler åt mig, men då jag tyckte pengarna behöver gå till bättre saker (läs bilen) så fick han bara köpa med en och självklart valde jag min älskade "Lacoste-Touch of pink"!!! Och den stooora flaskan!!! *lovely*
Sen hade han bett om barnens storlekar, så misstänkte att han kanske skulle köpa med något litet till dem, men var INTE beredd på det han kom hem med!
Visst! De är billiga på märkeskläder där nere, men ändå! Jösses vad han måste gilla mina ungar!!!!
Tur att vi gillar honom minst lika mycket! *hehe*
Men men....han hade i alla fall köpt en varsin t-shirt och en varsin hood tröja. Och det kanske ni snabbt kan räkna ut att det är hela 8 stycken tröjor. Massor av pengar här hemma!
Men jävlar vilka snygga tröjor och fy helskotta vad glada barnen blev. Jag själv var jätte nöjd och tacksam....men sen när jag insåg att det inte bara var hoddisarna som var av märke visste jag inte om jag skulle svimma! *hahaha*
Jaja.....visar er här lite bilder på dem och skriver under vad och vems de är!
*Davids t-shirt - Dolce & Gabbana*
*Davids hood - Quicksilver*
*Emilias t-shirt - Billabong*
*Theodor & Juliettes är likadana fast en röd och en svart*
*Emilias hood - DC*
*Juliettes "hood" - Bench*
*Theodors hood - Ed Hardy*
.
Så medans han var här passade vi självklart på att dricka kaffe och prata om allt och ingenting. Några gånger pratade vi t.om i mun på varandra då han hade massor att berätta och visa från sin resa samtidigt som jag ville prata av mig om min födelsedag och kommande hemliga resa! *hehe*
Men lika trevligt var det ändå!
Så Claes! TACK för alla tröjorna till barnen! TACK för att du köpte med parfymen åt mig! TACK för att du finns i mitt liv och är den du är! *puss i ljumsken*
Sen i måndags var det rätt lugnt. Jag var med Emilia mest hela dagen och vi fixade och dolade lite. Pratade lite med vänner och bekanta!
Sen i tisdags var jag med min svärmor till stan! Delvis för att vara smakråd åt henne då hon skulle köpa nya glasögon!
Och delvis för att inhandla lite smått inför resan samt kolla på kläder till Juliette....hittade dock inga så fick bli en beställning på nätet när jag väl kom hem! =)
Skulle även byta batteri i min klocka! Och för en gångs skull kom jag ihåg klockhelvetet....då jag glömt den varenda gång de senaste 6 månaderna.....men gissa vad!?!?
Självklart fungerade klockan nu bara för det! Bara så där! *suck*
Sen på eftermiddagen tog jag med mig Emilia ner till en väninna på lekträff. Den gick jätte bra och var jätte trevlig. Gott kaffe, trevligt sällskap och god mat! *inga fel alls*
Tack för lekträffen! Hoppas vi kan ses nästa gång du har barnen hemma igen! =)
Sen är vi på dagens dag! =)
Den har varit väldigt lugn men samtidigt väldigt lång! *suck*
Barnen gick till skolan som vanligt. Emilia var väldigt uttråkad och tjatade om att gå ut, cykla, leka i sandlådan och det ena efter det andra. Så det slutade med att hon och jag tog en cykeltur till konsum för att handla INNAN dagis! *hehe*
Skulle handla när jag hade lämnat henne, men med allt tjat så var det lika bra att hitta på något redan innan....så två flugor i en smäll! *hehe*
Och hon var så snäll och duktig på affären så hon fick ett tuggummi innan vi åkte hem....
Och sen fick hon något hon ALDRIG fått förut...en chokladboll och festis INNAN dagis! *fy på mig*
Lämnade lillan på dagis och gick sen hem för att få  mig lite frukost och satt i soffan resten av tiden och kollade på massa avsnitt av VBÅ. *patetiskt*
Sen hämtade jag lillan, hem, kollade posten, lämnade omdömen på tradera, var barnvakt (i typ 2 nanosekunder), bjöd svärmor och Nicco på kaffe för att sen åka till skopunkten och inhandla skor. Vi skulle från början bara köpa ett par till Emilia, men det blev två par till henne, ett till mig och ett till David! =D
*Emilias stövel*
*Davids sneakers*
*Mina ballerina*
*Emilias "springskor"*
.
Sen var det förbi Mama Rosa för att köpa en familjepizza till kvällsmat. Idag var det inte så jätte gott som det brukar....men åt lite för att bli mätt i alla fall.
Sen har det varit det vanliga med kvällsbestyr, växla några ord med Tine, suttit vid datorn, skrivit en lååååång lista med matförslag till Nicco och har precis avslutat ett låååångt samtal med syrran! *myys*
Älsklingen har lagt sig (sover säkert redan med) och barnen sover. Själv är jag helt övertrött och sitter här med ögon stora som jordklot och kan inte slappna av! *suck*
Värst av allt när jag blir så här trött är att jag får svårt att sova och skratt attacker för absolut ingenting! *fniss*
Men jag överlever säkert det med! =P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback