Tisdag morgon.


Och än så länge är det bara jag och David vakna här hemma. Lugnt och skönt med andra ord! ;)
Hur har alla ni sovit inatt då?
Själv sov jag rätt bra fram till 5 imorse, då ville inte riktigt min hosta vara med längre. =(
Idag ska lilla Emilia tillbaka till dagis efter lite mer än 10 hela veckor med sommarlov. Det bästa är att hon ser fram emot det, så jag kan njuta mer av att "min semester" nu börjar! *hahaha*
Så vad hände igår för er alla då?
Jag skulle ha skrivit igår men det blev inte så då allting gick av bara farten. Antar dock att det kan vara så mellan varven också.
Men jag började i alla fall dagen med att gå till underbara Elle för att dricka kaffe och töla ett par timmar. Och då pratade vi verkligen om precis allting! =D
Hon var så nervös, då hennes äldsta son hade sin första dag i "högstadiet" och till råga på allt en ny skola, ny klass och att han var tvungen att åka buss och byta buss själv.
Jag höll verkligen på att dö av skratt när hon sa att hon helst ville åka ut och hålla honom i handen hela dagen!
Det är min Elle det! En riktigt HÖNSMAMA! ;P
Men jag gillar dig ändå vännen! *pözz*
Sen gick jag hem strax efter lunch för att hinna fixa och dola lite hemma innan vi skulle få eftermiddagsbesök av Sofie och Mattias.
Innan de kom hann alla barnen hem, de kom ungefär samtidigt då David hade fått sluta lite tidigare och Juliette hade väntat på att Theodor skulle sluta! =D
Så när de kommer hem och in så blir jag först överröst med papper som ska läsas, fyllas i och skrivas under! *underbart med skolstart*
Och sen måste jag ju fråga hur de haft det och alla tre utbrister: "Jättebra!!!!"
Så de hade i alla fall haft en jätte bra dag och var riktigt glada över att skolan har börjat igen! *hmm*
Undrar vad det är för fel på mina barn??? ;P
Nä då....jag är så stolt och glad för att de gillar skolan och trivs i skolan! Så min fråga om vad det är för fel på dem får ni ta ett skämt...kunde bara inte låta bli då alla andra barn man mötte igår inte alls var lika glada över att sommarlovet var slut! *hahaha*
Jaja, sen kom i alla fall Sofie och Mattias, de kom strax efter kl 15, och alla barnen lekte och försvann!
Det var trevligt! Det var ju så länge sen vi sågs nu!
När de var här kom AK på besök med! Och det var ju också trevligt. Ju fler desto roligare! Eller finns det hjärterum, finns det stjärterum! =D
Sen strax efter 18-tiden åkte de hem, AK gick runt 19 tiden.....
Sen var i alla fall kvällen här. Emilia låg redan för natten då älsklingen hade nattat henne. Och Juliette kom in strax därefter. Så kvällen var lugn med det vanliga som kommer till under vardagen....se till att barnen blir klara och kommer isäng i tid! =D
Och det gjorde de. Och då tog älsklingen och jag och fixade varma mackor till kvällsmat och kollade på CSI NY. *wieee*
Sen ni....sen gick jag och la mig och somnade som en klubbad ***! *fniss*
.
Och nu är en ny dag här och fler barn börjar komma upp, men jag måste väcka Juliette, så kommer snart tillbaka.............
Så där ja! Nu är alla barnen vakna, så jag tror det är dags för mig att avsluta så jag kan "övervaka" dem lite. Sen måste jag få lillan klar då hon ska till dagis idag med.
Men vem vet....tiden räcker till lite mer nu så det kanske kommer lite fler uppdateringar.
Men ska se om jag kan hitta på något annat att skriva om tillsammans med min vardag....kanske lite tävlingar eller liknadne???
Kom gärna med en åsikt!
Ha nu en bra dag allihopa!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: elle

Tävlingar är kul! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback