Trist avslut!

Ligger i min säng med röd gråtna ögon och min kvällsmat kom upp igen! :'( Jaja...der kanske är mer information än nödvändigt men jag kan inte skriva annorlunda heller så ni får nog ta det dör vad det är. *hoppas det går bra* Dagen har varit helt okey, började med det vanliga och när jag sen blev själv tillbringade jag nästan en timme i telefon då en vän ringde och behövde prata av sig. Sen tog jag itu med disk och tvätt samt gav Zorro sin lunch och när det väl var gjort så rensade jag Emilias garderob. Skönt nu när det är gjort och ännu skönare att en väninna tog alla kläderna! :-D Sen var jag orolig då nästan alla byxor och toppar försvann, men rotade i en kasse efter Juliette oxh fick ihop en hel garderob till...fast i rätt storlek då! *gött som fan* Så inga nya kläder behöver inhandlas till lilltjejen, ja förutom vinterkläder då....men det finns tid till det ännu! :-D Så imorgon eller liknande är det väl dags för Juliettes garderob...dock tror jag inte hon behöver något nutt då det nästan väller ur, men en del är nog för smått eller förstört så en rensning skulle nog sitta fint! :-P Efter detta var det bara att hämta lillan på dagis och sen när jag kom hem hade Juliette och avärmor kommit tillbaka från skoldagen! Så jag startade kaffe bryggaren oxh Juliette tog Zorro på en promenad och strax där efter kom mamma med sina hundar, så fullt hus med bpde barn, vuxna och hundar! ;-) Sen när de gick så tog jag itu med disk och lite annat små plock innan mamma kom tillbaka me cigg åt mig! *gulliga hon* Tack mamma! *love you* Sen var det lugnt en liten stund så passade på att kolla att tvätten var torr, leta lite på tradera och sen kollade jag över mina listor inför resan, inför festen, handlikgalistor och påminnelselappen till min älskling! Jag tror liatorna är klara och jag börjar få en hum om allt som ska med och allt som behöver fixas mwd! *skönt som fan* Sen var kvällen här och ropade då in Emilia flr kvällsmat och precis då kom älsklingen hem efter en heldag med en kompis! Gjorde Emilia klar för natten och älsklingen nattade henne medans jag kollade att Juliette var klar med allt och att pojkarna kom hem i tid! Sen visade jag vinterkläder för älskling, som jag hade hittat på tradera och vi valde ut några favoriter. Så nu får ni hålla en tumme för att vi vinner dem! *please* Sen brakade helvetet lös...igen! *suck* T blev skit sur för att han inte får som han vill och för att han "missade" en syssla imorse och därmed inte kan få en stjärna idag. :-o Och iatället för att bara ta det och göra sig klar så bprjar han gapa och akrika, och när jag ber honom sluta och lugna ner sig börjar han håna mig! *argh* Och DET tolererar jag INTE!!! Så enligt reglerna får han sitta time out x-antal minuter men självklart vägrar han det och blir otrevlig och hånae mig lite till....och jag ryter i att han ska lägga av med det på en gång! Hans reaktion blir art han skriker och sparkar så han väcker Emilia, skriker lite till att han inte bryr sig om vad jag säger, våra regler, om han stör någon. Det enda han bryr si om är tv-spelet. Alla andra är skit och han tänker inte lyssna! Så istället så drar han och vägrar komma in, så jag säger att han får gå in altanvägen då ytterdörrdn ska vara låst, och att det är bäst han kommer in rätt omgående om han inte vill få rumsarrest imorgon. Stänger och låser dörren och går sen upp och hoppas på det bästa! :-( Men det bäata händer inte utan istället kommer han runt, gapar och skriker lite mer och bråkar vi altandörren, så älsklingen kommer för att stänga den och T försöker slita upp den och skriker på honom. Han håller lugn, låg och bestämd dörr och säger att så länge han skriker så kan han stå kvar på altanen med mig. T blir ännu mer förbannad och skriker att han hatar honom och att han kan dra åt helvete eller gå och dö! Detta fick mig att bryta ihop trots att jag försökte hindra det, så kom tårarna så kraftigt att jag skakade och tillslut behövde springa och kräkas. Alla aggressioner och bråk går mig på nerverna. Alla uppkäftiga attityder. Och alla elaka och hånande kommentarer. Detta trasar sönder mig innifrån och ut och för att vara helt ärlig vet jag inte hur länge till jag orkar med det!? :'( Många dagar vill jag bara ge upp och lämna allting. Låta någon annan ta över ansvaret. Men det är ju omöjligt då alla ska ha det bra. Men fortsätter det så här så kommer ingen ha det bra! Ingen hjälp får man med sådana här saker och det spelar ingen roll hur mycket hjälp vi söker, hur många utbildningar vi går eller samtal och utredningar vi går igenom. Alla slussar bort oss och avskriver allting hela tiden. Så irritwrande och frustrerande! Måste man vara alkis, knarkare eller barnmisshandlare för att få hjälp? Varför kan man inte få det när man ber om det??? Jag vill inte ha det så här! Jag orkar inte ha det så här! Och får jag inte hjälp med detta snart så kommer jag vara en "dålig" mamma/person (som alla tycker) och överlämna ansvaret på pappan och vara varannan helg mamma!!! Det måste ju vara lika okey för en mamma att ha det så som det är för en pappa!!! Ialla fall i mina ögon! Ska inte vara någon skillnad Men nu är ju inte detta något jag egentligen vill då jag haft ansvaret i alla år, och ingen "annan" egentoigen bryr sig för att ställa upp mer än "han måste". *dåligt tycker jag* , Och oavsett vad så älskar jag mina barn och min knäppa familj, men jag är så jävla trött och sliten! Så jävla trött på att få skit för allting! Få höra hur hatad jag/vi är! Att ingen bryr sig! Att de skiter i vilket! Men allra värat, och drt som får allt att ta stop, är att bli slagen (dock har inte barnen slagit mig massor men en del gånger) och hånad!!! *pallar inte sånt* Så med detta så föratår ni säkert att dagen slutade pissigt och åter kommer jag inte kunna sova för jag kommer känna mig elak och värdelös och som om jag inte kan göra något rätt! Kommer säkert gråta mer...men lika bra att få ur mig det så kanske jag klarar att klistra på ett leende innan de går till skolan imorgon! :-S Hoppas er dag varit bättre än min, eller ja, slutade bättre än min!? Och då jag bloggar från mobilen så blir det inga bilder och ingen länk....och massor av stavfel miastänker jag....hoppas ni överlever det och att jag öppnade upp mig totalt!? Sov gott alla läsare!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback