Zzzzzz.....


Trött som attans är jag, och det märks då jag somnade om efter att jag hade stängt av väckarklockan....så idag tog jag en ofrivillig sovmorgon! *suck*
Visst...det är skönt men sååå jobbigt att vakna med ett ryck och inse att man skulle gått upp en timme tidigare! =S
Men men...älsklingen var uppe så det hade gått bra, som tur är!
Hur sov ni alla i natt då?
Och så är det fredag idag. Vad har ni för roliga planer inför helgen? Vi har faktiskt inga planer alls. =S Älsklingen ska väl lägga sig tidigt ikväll då han ska jobba extra imorgon, så då blir morgondagen rätt tom och han kommer vara lite små trött så blir nog ingen jätte sen kväll på lördag heller!
Har ni kanske några tips och ideer på saker man kan göra den här helgen?
Eftersom det är fredag idag så innebär det att vi ska ha vår vanliga fredagsstädning!
Så den större delen av den här dagen kommer bestå av att damma/dammtorka, skrubba väggar, badkar, dusch, toaletter, handfat, köksskåp/lådor, vitvaror, dammsuga, skura och allt annat som kommer till!
Jag gillar verkligen inte att städa, ändå gör jag det för det mesta....det är ett "jobbigt" måste som sitter etsat uppe i mitt huvud och jag känner hela tiden att jag måste städa mer och mer och mer! *hatar det*
Men men....det blir enkel mat idag i alla fall. Emilia är ledig från dagis så hon har fått vara med och välja dagens mat....korv med bröd! *sötnos*
Sen ikväll blir det att sitta och ta det lugnt...kanske t.om tar och tänder lite doftljus och njuter av att allting är rent och luktar gott igen!? Om nu inte barnen hinner skita ner innan dess....*vore så typiskt*
Nä...ska ta itu med morgonbestyren och se till att David kommer iväg till skolan i tid. Sen måste jag peta i mig frukost så jag får lite energi inför all städning!
Vad ska ni hitta på idag då?
Ha en jätte bra dag allihopa så ses vi säkert mer sen!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback