Blää!


Emilia sover och snart ska mellan barnen lägga sig och den stora får stanna på sitt rum den sista timmen. Den här dagen har varit fruktansvärt lång och det märks att barnen har märkt av att man inte orkar lika mycket som vanligt då de ska tjafsa och bråka om allt och ingenting. =(
Älsklingen ligger som sagt sjuk så man är själv med allting, vilket inte känns något vidare roligt när man har en dundrande huvudvärk som vägrar släppa! Det känns fanimej som om huvudet ska ramla av på mig! =(
Och älsklingens "sjuklukt" gör ingenting bättre då jag känner lukten överallt och den gör mig fruktansvärt illamående. Jag har mått illa konstant de sista timmarna och inget verkar hjälpa.
Doftspray i mängder skulle man ha nu så man slipper sjuklukten!!!
Jag funderar starkt på att sniffa handsprit resten av natten och kanske tända några doft ljus, men då kan jag ju inte sova...man kan ju inte ha ljus tända medan man sover. *snyft*
Men som det är nu lär jag nog inte få sova heller...lukten gör mig så jävla illamående och älsklingens springande på toaletten gör ingenting bättre....jag tycker faktiskt synd om honom och lider verkligen med honom. Och jag vet att han inte kan rå för det så jag är inte arg eller irriterad på honom, bara irriterad på mig själv över att jag är så känslig för sjuklukten.
Men men....magsjuka luktar mycket och det luktar vedervärdigt. och eftersom man är så rädd för att åka på det själv blir inget bättre heller utan man går och är orolig och allting blir bara mycket värre.
Men mitt illamående skulle jag gärna slippa....för det är inget kul alls!
Men men...nu ska jag natta mina två hulliganer för att sen bädda ner mig i soffan då detta blir min nya sovplats tills älsklingen är frisk och våra sängkläder tvättade ett par gånger om! =P
Jag hoppas er dag varit bättre än min och jag hoppas verkligen att min morgondag blir mycket bättre än denna!
.
*Hej så länge*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback