Örebro trippen!


Hejsan alla **-barn!
Nu är jag hemma igen, eller ja, jag var hemma redan vid 14.30 tiden!
Men har inte haft tid att skriva förrens nu då jag druckit kaffe och pratat med både barnen, maken, Claes och svärmor! *nice*
Men nu är pojkarna ute och åker skridskor, Juliette är hos bästisarna och Emilia spelar x-box med sin pappa! (krigsspel) *hahahaha*
Stackars liten, hon dör typ hela tiden och vet knappt hur man gör för att sikta eller skjuta....ungefär som mig då! *fniss*
Så tänkte att det är lika bra att passa på att uppdatera nu! =P
.
Dagen har i alla fall varit jätte bra! Vi har gått en hel del, trots att jag gick väldigt långsamt då jag fortfarande blir väldigt andfådd för minsta lilla. Men det fungerade och jag överlevde det med! *hehe*
Vi började dagen med ett besök på USÖ då Claes hade ett litet privat ärende, så under tiden satt jag i kafeterian och åt frukost då jag inte lyckades få i mig mer än ett halvt glas med fil innan vi åkte.
Men hann inte sitta där så jätte länge innan han var klar, (snacka om bra fantasi han hade idag), men vi satt kvar en stund till då det var ca en timme kvar tills butikerna inne i stan skulle öppna! =)
Sen bar det av in till stan, så vi parkerade nära centralstationen och jag insåg då att det är parkeringen vid min gamla tandläkare där jag gick för att spänna min dumma tandställning jag hade för många år sen. Och på vägen dit fick man allt lite "flashbacks" med minnen från gymnasietiden, alla tåg och bussar man åkt och ställen man varit på med kompisar samt pojkarnas pappa. Många minnen men samtidigt så har man glömt fruktansvärt mycket och så är det ju rätt många år sen man bodde och "hängde" i Örebro så mycket har ju förändrats. =)
Men men....efter att vi parkerat så gick vi direkt till "punk butiken" som han pratat så mycket om. Den heter i alla fall KoNeko-Alternative clothing. Och de har MASSOR av snygga grejor och hade barnen varit större så hade det blivit en hel del mer inköp...eller om jag hade varit smalare! *suck*
Men jag hittade en del trots allt. Delvis sådant jag lovat barnen att inhandla samt lite extra då de hade lite rea med tanke på renoveringen de snart ska göra! Och jag måste säga att det är super trevlig personal där och man känner sig verkligen välkommen!
Ni kan ju alltid kolla deras hemsida om ni vill och gillar lite anorlunda kläder! Den hittar ni här:
http://www.koneko.se/index.php
Jag hittar massor där i alla fall....och här nedan kommer lite bilder på det jag inhandlade! =)
*En klänning till Emilia. Såååå himla snygg!!!*
*Kjol, fast den är rosa istället för grön* OCH *svart hårslinga* *Till Juliette*
*Hänglsen till David (fast utan nitarna)* OCH *handledsvärmare i nät till Theodor*
*handledsvärmare i nät (fast chockrosa) samt uv-chockrosa ögonskugga, till mig*
*chockrosa och svart randiga knästrumpor samt uv-chockrosa hårfärg, till mig*
.
Sen efter den här butiken strosade vi vidare och hittade en butik med MASSOR av begagnade och nya filmer och skivor, så vi var ju tvugna att gå in och kolla. Dock hittade jag inte så mycket då man sett de flesta filmerna (vilket inte är så konstigt då de är relativt gamla) men sen kände jag även att det kanske gick på liiiite mer på KoNeko än jag tänkt mig så ville inte köpa alla filmerna jag hittade heller, trots att de var billiga. Så valde de två som verkade bäst och så tänkte jag att det kommer fler tillfällen! =)
Så de filmerna jag köpte visar jag bild på här med en liten kort beskrivning ifall ni vill veta lite mer och kanske se dem själva! =)
*Sex amerikanska collegestudenter reser till de irländska skogarna för att campa och testa magic mushrooms. På kvällen berättar deras guide om en brutal massaker som inträffade där för många år sen. Dagen därpå har en av dem försvunnit och alldeles för sent inser ungdomarna att de fastnat i en levande mardröm som inte går att vakna ur. Är en ond kraft ute efter deras själar eller är det bara en djävulsk hallucination?*
*År: 2006. Åldersgräns: 15år. Gengre: skräck. 1tim & 21min*
*"The girl next door" utspelar sig i en sömnig amerikans småstad sommaren 1958, när tolvårige David Moran upptäcker två flickor som bor hos grannfamiljen. Det är Megan och Susan Loughlin, som har flyttat till sin psykiskt instabila moster Ruth efter att ha blivit föräldralösa. David blir förälskad i den äldre av systrarna, men märker att flickornas närvaro i huset väcker svartsjuka och hat hos Ruth. Mosterns verbala kränkningar övergår snart i fysisk misshandel, och både hennes egna söner och barnen i bostadsområdet deltar i övergreppen.*
*År: 2007. Åldersgräns: 15år. Gengre: Rysare/thriller. 1tim & 31min*
.
Efter den butiken blev det en sakta promenad runt slottet, vilket vi funderade på att gå in och titta i en sväng. Men då jag fortfarande är rätt dålig och det är många trappor mm så valde vi att avstå med kommentaren att det kommer fler gånger och att min hosta förhoppningsvis är borta då med.
För jag måste medge att det vore kul att gå en rundtur inne på Örebro slott då jag aldrig gjort detta...trots att jag spenderat mycket tid där då jag bodde där under studier samt under fritiden med mina vänner och pojkarnas pappa. Men det är ju aldrig försent så än finns det tid till det med!
Jag och Claes gick också och pratade om att det vore kul att ha ett slott i Karlstad...men det lär ju aldrig hända. Men drömma kan man ju alltid göra! =P
Vi fortsatte sen lite längre upp på butiksgatorna men insåg rätt snabbt att vi inte såg något av intresse så vi drog oss emot restaurangen  för att äta lunch. Och denna intog vi på ett litet mexikanst ställe som heter Paco's och vi valde pizza/pastabuffé.
Men jag skulle väldigt gärna äta deras riktiga tacobuffé, men den serveras bara onsdagskvällar mellan 18-22. Vilket kanske inte är så stor chans att man gör. Men det vore lite kul att vara spontan och bara dra dit och äta buffén och sen åka hem igen! =P
Jag gillar spontana saker....och ibland är det de gångerna man har som roligast! =D
Men men....maten var i alla fall jätte god, men var nog inte så hungrig då jag åt lika lite pasta med sås som min 4 åring klarar av och en liten pizza slice....*hahahaha*, men det gör inget! Det kommer säkert fler gånger!
Ingen som har lust att öppna en mecikansk restaurang i Karlstad??? Jag skulle tycka det vore super duper bra! =)
Efter lunchen började vi dra oss emot bilen då det bara var en halvtimme kvar på parkeringen och vi ville in en snabb sväng på Myrorna för att kolla lite. Och självklart hittar jag lite där med, inte mycket men ändå! Jag som "bara" skulle handla en hårslinga och armvärmare! *hahaha*
Se så det kan gå ibland. =P
Men men...det blev tre par puma shorts för summan av 90kr. Två korta som man kan använda till träning/bad samt fritiden och så ett par trekvarts vanliga svarta som fungerar alldeles utmärkt till träning eller vardagen! Så Theodor blev riktigt glad. Vilket är bra då de var billiga och nypris för dessa på sportbutiken ligger på totalt 650kr! *me like a lot*
*de svarta hittar jag tyvärr ingen bild på och orkar inte ta med mobilen*
.
Sen var det precis lagom att gå ut till bilen för att åka hem. Så det blev en "lång" bilresa hem, eller ja det kändes i alla fall så då vi båda var trötta! Men det gick bra och vi hade roligt! *huvudsaken*
Eller ja förutom när oljelampan börja lysa mellan Örebro och Karlskoga och vi båda är som två frågetecken med vilken olja vi ska använda och om vi tar oss till en mack då det inte finns någon innan Karlskoga.
Men det gick super. Och nu vet t.om jag vilken olja vi använder till vår bil (helsyntet 5W 30, för er som är nyfikna)! *asg*
Sen väl hemma så blev det som sagt massa kramar med barnen och prat med familjen. Jag hade ju trots allt inte sett dem på hela dagen då de alla sov som stockar när jag åkte i morse! *gött för dem*
Och alla barnen var så himla glada för sakerna jag köpt åt dem och det värmer mitt "mamma-hjärta"! *love my familjy*
.
Så mina kära läsare! det här var min dag och nu ska jag umgås lite med min lilla dotter innan hon ska sova och sen ska nog älsklingen och jag mysa ner oss i soffan med film och pizza eller liknande. Han är sugen på det och jag missunnar honom det inte! Och sen tackar jag inte nej till lite mys med min älskling heller!
Hoppas ni alla haft en bra dag! Och så hopppas jag att jag orkar skriva snart igen! Kanske uppdatera er lite med aktiviteter man hittar på med barnen då de har sportlov nu! Om de nu gillar mina funderingar och ideér....inte ofta mina förslag går hem hos allihopa då det är så stor åldersskillnad på dem! *haha*
Men jag gör mitt bästa! Och i värsta fall får vi dela upp oss eller liknande. Men EN aktivitet SKA vi göra som familj och ALLA MÅSTE vara med! Struntar i hur sura eller griniga de blir! *moahahaha*
Ha det nu gäött så hörs vi säkert snart igen!
.
*Puss & Kram*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback