Orken försvann...


...helt och hållet igår. Jag hade varken ork eller tid över för att skriva i min blogg!
Eftermiddagen gick åt till att försöka få David att göra läxorna. Men det är lättare sagt än gjort nu för tiden. Jag blir så stressad och irriterad!
Kul att höra hela dagarna: "Ni fattar ingenting!", "Varför skulle jag?", "Nä det tänker jag inte!" Eller det här eviga tigandet, surandet, och sticker så fort man inte får som man vill eller bara sitter och struntar i allting och blänger på en! *suck*
Det spelar ingen roll vad man säger, mutar eller gör så vill han inte, han orkar, inte, det är tråkigt. *bla, bla, bla*
Så hur får man en tonåring att visa respekt och göra det som man måste göra? Hur får man dem att inte strunta i allting? Jag lovar er! Jag blir galen snart...och detta eviga bråkande och tjatande gör mig knäpp och jag vill bara låsa in mig någonstans! =(
Inte konstigt att man blir helt slut i hela kroppen. Och jösses vad jag saknar små barnstiden! =P
Så till alla er som har små barn och längtar efter att de ska växa upp och bli mer självständiga...tänk på det här: "Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer!" =P
Njut så länge det varar. Alla tonåringar är inte bråkiga MEN alla är heller inte "snälla"! Och det är inget man vet i förväg!
Jaja...nog om detta! Nu ska jag berätta lite om gårdagen.
När barnen hade lagt sig igår så åt vi varma mackor och såg en film! Den filmen heter: "Grown ups" och var helt klart sevärd! Det var väldigt, väldigt, väldigt länge sen man såg en komedi som var rolig hela tiden! Ni bara måste se den!!! =P
En helt underbar film som jag lätt ger fem stjärnor av fem möjliga! =)
Sen gick jag och la mig och tvärslocknade....vaknade någon timme senare av älsklingen och lillan. Hon var lite svår att få att somna om...men det gick tillslut. =)
Sen somnade jag om rätt fort och ÄN en gång så stängde jag av väckarklockan och somnade om!?
Jag fattar det inte...jag som brukar flyga upp ur sängen när den ringer och vara "fit for fight", men nu vill jag bara sova mer och mer och mer...är skit trött och önskar jag kunde få ett dygn för mig själv där jag kunde välja om jag ville sova eller vara vaken. Slippa gå upp och skicka barnen till skolan mm.....GUD VAD GÖTT DET VORE! =))
Men men....det är sånt man får göra när barnen flyttat hemifrån eller när man blir pensionär och inte har något annat att göra om dagarna! =P
Jaja...det var det. Nu ska jag ta och sätta igång diskmaskinen och skicka David till skolan! Sen blir det väl att "kriga" mer i eftermiddag angående resterande läxorna....han har säkert något han behöver träna på då han har matteprov på fredag....och enligt matte läraren behöver han träna på vissa delar! Så bara att plugga för honom. För något annat blir det inte idag oavsett vad så! =P
Men men...ha en riktigt bra dag och så ska jag försöka komma in och skriva igen lite senare!
*CIAO*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Sara- Mamma till Yrla och Gravid

skicka hit han så kan han få gå på sara läger XD tror han kommer längta hem efter de S

Postat av: Nina

Hahaha...om det vore så enkelt! =P Kram på dig vännen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback