Bara halva...


...barnaskaran hemma inatt!
David ville sova hos bästisen Emil och Juliette ringde för någon timme sen och ville sova över hos bästisarna Lotta och Lollo! =)
Jag hoppas ni får riktigt roligt ikväll! Sov gott och jag älskar er! *kramar*
Eftermiddagen har varit lite lång. Men samtidigt rätt lugn. Vi har dammsugit, fixat med disken och nu går diskmaskinen tom, med rengöring (det behövs mellan varven).
Och jag har även hunnit pussla med lill-älsklingen. Hon fick en del pussel när hon fyllde och idag öppnade vi det från Märtha och testade.....hon tyckte det var riktigt kul och har låtit Askungen och prinsen dansa många, många gånger under eftermiddagen!
Jag måste säga att jag tycker det är jätte kul att hon gillar pussel, måla och pyssla så mycket som hon gör! Och det är super kul att hon gillade alla sina presenter så mycket som hon gör!
Vi har även myst lite i mörkret i vår säng. Där åt älsklingen och Emilia OLW's hjärtan och så hade vi bara "spök" lampan från Ikea tänd! *hög mysfaktor*
Det var jätte mysigt....fram tills dess att Emilia hoppade i sängen så hon trampade mig på magen....AAAAAJ i gatan vad ont det gjorde! =(
Men det var ju inte meningen, så man kan ju inte bli arg på henne...även om tårarna kom och man hade god lust att bara skrika rakt ut! *stackars mig*
*Så mörkt att man knappt syns...men här ligger älsklingen!*
*Det röda skenet är "spök-lampan" och det bredvid är påsen med hjärtan*
*Hahaha, det är gott tycker Emilia. Hela munnen full med hjärtan....hon ser jätte tjock ut i ansiktet. =P *
.
Nu ska jag se om jag kan komma på något att göra med barnen imorgon....har massor av förslag men inga av dem kan jag direkt genomföra! =(
Lite tråkigt då jag skulle vilja göra något med dem eftersom söndagar är så långa och extra lång blir den imorgon utan älsklingen hemma!
Jag hade tänkt åka till badhuset först...men inget kul att stressa hem barnen imorgon bitti, då badhuset stänger redan kl 13, och sen badar INTE jag, så då blir det lite svårt med Emilia. =(
Jag kan ju inte kräva att någon av de andra barnen ska bada med henne direkt, då blir det ju inte så kul för dem i badhuset! *tyvärr*
Sen går det "bus-alfons" på sf som knatte bio och jag tror Emilia skulle uppskatta den riktigt mycket...men vad gör jag med resten av barnaskaran under tiden?? =/
Och vad hittar jag på med de andra istället för den bion? Visst nu har jag varit på bio med de andra barnen massor av gånger och aldrig med Emilia, men ändå!
Sen hade jag tanken på leklandet, men just nu är det lite för dyrt....tyvärr...eftersom ALLA barnen har kul där!
Sen kom underbaraste Elle med förslaget att gå ut och grilla...men det är inte så kul för mig att göra det ensam....och sen gillar jag inte att tända eld ute. =(
Och en fundering hade jag på bowling, men ensam med alla så är det mer jobb och slit än roligt då man behöver hjälpa båda flickorna samt att Theodor blir så sur och arg om det går dåligt för honom (han är en väldigt dålig förlorare).
Och sen...ja sen var det slut på förslagen och ideérna! =(
Tråkigt men sant!
Jag har lovat Theodor att vi ska kolla på National Treasur 1 & 2 imorgon, men det blir fram emot eftermiddagen/kvällningen....det är många timmar innan dess! =(
.
Nä...nu ska jag sluta tjata om allt detta och återgå till att gnugga mina "geniknölar"..... =P
.
*Hej så länge*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback