Musiken strålar...


...högt ur högtalarna, och jag har precis plockat bort allt julpynt, alla mattor, bytt gardiner och knutit ihop granen! =)
UT med julen och IN med våren! *äntligen*
Så nu ser det FÖRJÄVLIGT ut här hemma! =(
Usch...jag tror jag får ångest!
Egentligen skulle jag vilja göra den här dagen lite rättvis och överlåta dammning och dammsugning på älsklingen då jag har tagit bort ALLT julpynt, tömt granen, bytt alla gardiner mm...så jag tycker det låter som en rättvis deal!?
Men det är många, många, många timmar kvar till älsklingen är hemma! (hela 4 timmar) Och frågan är då om jag står ut med att det ser ut så här tills han kommer hem???
Det normala och mest vanliga svaret skulle vara ett stort: NEJ!!!!!
Men samtidigt känner jag att om vi ska bli mer jämnställda här hemma så MÅSTE jag lära mig att låta en del saker vara och överlämna det på honom!
Men jag hatar verkligen när det är dammit, smutsigt och stökit/rörigt hemma! Och jag mår jätte dåligt när det ser ut så här!
Men samtidigt skulle jag behöva sätta mig och pluga lite den tiden som är kvar, utan barn hemma!
Hmm...svårt val detta! (Fast för många andra skulle det vara en självklarhet....men inte för mig).
.
Men men...det återstår att se hur jag gör!
Nu blir det i alla fall en cigg och samtidigt njuta av all hög musik som skrålar ut och gör mig på riktigt, riktigt bra humör!
Sen blir det nog att få mig att se ut som folk....för det gör jag verkligen INTE nu! *hahahaha*
För snart kommer de med mitt löpband och så kommer underbaraste Elle för att hämta min lilla älskling på dagis då de självklart ska leverera löpbandet mellan kl 13-15 (standard tid tror jag) men ändå!
Så jag vill nog inte vara full i damm, barr och med håret spretandes åt alla håll när det väl blir dags! *asg*
Men jag hoppas ni får en fortsatt bra dag och så hoppas jag säkert in och skriver mer lite senare när tid finns över!
*Kramizar*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback