Mute!


Var lite mer liv här hemma, nu under morgonen, än vad man är van vid. Inte så farligt mycket, så man blir irriterad eller arg, men bara mer! =)
Så när jag hade lämnat de sista 4 barnen på skola och dagis och kom innanför dörren var det som att trycka på en "mute" knapp...knäpptyst...på en gång! *gött*
Så efter en morgon fylld med massor av barn och "snatter" så känns det lite skönt, tyvärr måste jag ju ägna den här underbara tystnaden till att plugga! *suck*
Men men....pluggandet är snart slut...eller ja...på den här kursen i alla fall! =P
.
Morgonen kändes inget stressig alls, vilket är väldigt skönt då jag faktiskt trodde att den skulle bli det! Men allting gick som på löpande band och fungerade väldigt smidigt! Så detta är ju lätt som en plätt! ;)
Började dagen med att låta barnen se lite på tv medan jag förberedde deras frukost.
Åtta skålar med fil, flingor och banan samt åtta smörgåsar med ost eller skinka på samt åtta muggar med multivitamindryck!
Snacka om att servera frukost i mängder! =P
Efter frukosten blev det tandborstning, hårborstning samt kläder och sen fixade jag matsäck till Juliette då hon har utedag idag!
Efter det hjälpte jag Elin att platta hennes hår! Det var kul, speciellt då hon var glad och tyckte det var fint! =D
Sen blev det en lugn stund vid datorn medan barnen kollade på tv, spelade tv-spel och gjorde i ordning sig själva med det sista!
Och sen var det bara att börja skicka iväg alla barnen....först Juliette, Theodor och Elin vid 7.40. Sen skickade jag ut David till bussen vid 7.50 och när han hade gått gick resten av oss ner för ytterkläder och så lämnade jag Emilia, Zion, Colin och Dylan på dagis och skola!
Kände att jag följer med de två stora in för att visa mig och presentera mig, då jag ska hämta dem i eftermidddag när jag hämtar de små på dagis!
Och det uppskattades mycket! *kul*
Nu ska jag fixa lite frukost till mig själv då jag verkligen är vrålhungrig nu känner jag!
Idag tänker jag äta tunnbröd med smör och ost, och avnjuta ett stooooort glas obo'y till detta! *mumsfilibaba*
Sen blir det att plugga en stund innan jag går till snälla Angelika för en kaffe och tårt-prat! *nice*
Sen antar jag att det blir hem för att plugga lite mer innan alla barnen ska hämtas!
En fullspäckad eftermiddag kommer det bli....men det ska bli kul samtidigt! =)
.
Jag önskar er en bra dag med massor av roliga saker! Eller bara skön vila! =P
Och för er som vilar.....SNÄLLA! Vila lite för mig med....! =D
Skriver säkert mer senare, om jag hinner.....annars får det bli sent ikväll innan jag "stuper" i säng! =P
.
*Kramizar till er från mig!*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback