Mycket kvar...


Ja ni! Inte blir det mycket skriva av för min del nu för tiden....uppenbarligen! =(
Men jag lovar att det kommer bli bättre längre fram! *snart*
Just nu är det bara så himla mycket runt omkring och så himla mycket att stå i....och nog fasiken märks det på mig också....
När man sitter och asgarvar över några paket, dess innehåll och det de inte innehåller...ja då är man trött!!!
När man skrattar åt att tejpen går av, viker sig och korvar sig...då är man super trött!
Men men....så har jag varit nu under kvällen.....asgarvat åt allt och ingenting. Och jag vet att det är ett tecken på att jag är övertrött!
Den här dagen har varit lika fullspäckad som gårdagen! =P
Ingen vila och ingen ro för min del inte! *självförvållat*
Men den började som vanligt med alla vanliga saker så som frukost, tandborstning, hårborstning, kläder, torka bord, köra igång en tvättmaskin samt lämna på dagis!
När jag kom hem satte jag mig och renskrev våra trivselregler på datorn samt letade efter en passande bild till älsklingens ena present. *hemligt tills efter lördag*
Efter det var det bara att trycka i mig själv en snabb frukost för att göra mig i ordning och åka ner till stan för att möta mamma!
Jag hann plugga lite innan bussen gick, sen läste jag på bussen till stan samt hem från stan! *duktig*
Sen väl på stan gick jag och mamma runt lite. Det blev ett besök på Bokia, H&M, Br-leksaker, Akademibokhandeln, Panduro, Intersport, Kappahl samt systembolaget! *slurp*
Efter detta var det bussen hem för min del! Gömma alla presenter, för att sen gå in till Tine på en kaffe och pratstund samt lämna systemet påsarna då jag inte vill att älsklingen ska se dem!
TACK Tine för att jag får låna lite plats i din kyl tills på lördag! *ler*
Efter det var det bara in till mig för att läsa lite mer till slutprovet och sen hämta lillsnuttan på dagis!
Hem för att invänta att älsklingen ska äta sin "frukost" (han åt frukost, men då klockan är efter 14 på eftermiddagen har jag svårt att kalla det frukost) och invänta de andra barnen för att sen ta bilen till stan för att inhandla Emilias presenter! *kul, kul, kul*
Så då blev det en tur till ClaesOhlson, Game samt Br-leksaker för att sen åka vidare mot Välsviken för den vanliga veckohandlingen samt allt som behövs till tårtor mm....
Men barnen var trötta och hungriga så vi beslutade oss för att bara handla det nödvändigaste för att sen åka hem och fixa korv med bröd till kvällsmat! *smarrigt*
(Jag lyxade till min korv med räksallad) *asgott....slurp*
Handla resten får vi försöka ta imorgon innan barnen kommer hem då det är lugnast att göra det utan barn då vi ska handla så himla mycket!
Så väl hemma blev det kvällsmat för att sen få lillan klar för natten (tandborstning, duscha henne, sätta på henne nattkläder & blöja för att sen läsa en saga och bädda om henne ordentligt).
Älsklingen gjorde en del av det och under tiden gjorde jag Cornflakes godis och maränger samt fixade med disk och torkade av bord.
Medan marängerna stod i ugnen så slog jag in Emilias presenter....
....för att sen fortsätta med att rengöra wc, handfat, badkar samt putsa speglar, sophink och toalettpappershållaren.
Sen var det bara att ta ut marängerna, förhöra David på engelskläxan och pussa älsklingen hejdå!
Och så var det dags att göra iordning älsklingens presenter. Den elaka, den tråkiga och tillslut den stora och roliga samt kortet! *fniss*
Och nu innan jag satte mig här var jag precis klar med inslagningen av hans presenter samt undanplockning av allt papper, tejp, sax mm....
Och som jag skrev innan så skrattade jag så jag kiknade under tiden då jag är så himla trött nu, men tyvärr tror jag att jag gått över gränsen så nu kommer jag ha skit svårt för att somna! *snyft*
Men men....bara att slappa till tv:n och hoppas på att det kommer något riktigt bra och spännande för då kommer jag slockna i första reklampausen....(för att den är så himla tråkig)! *hahahaha*
Men men....det här var min dag! Fullspäckad och definitivt inte tråkig! Jag har ju verkligen inte hunnit ha tråkigt! *hihi*
Men nu är det dags att avsluta för att göra mig själv klar för natten och fylla i morgondagens schema så allt flyter på riktigt bra!
Och när det är gjort går jag och lägger mig!!!
Och kan jag inte somna får det bli en film och äta jordnötsringar till....struntar i vilket....bara jag får vila och ta det lugnt en liten stund och bara njuta av ensamheten och tystnaden som sprider sig här just nu! *så himla skönt*
Men jag hoppas ni haft en riktigt bra dag och att ni får sova så gott, och så återkommer jag imorgon igen med i alla fall ett inlägg! =P
.
*Natti Natti*

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ellebelle

God morgon! :) Har fortfarande inte somnat jag! Klockan är snart 3 och jag ska upp om 4 timmar...

Kanske dags att besöka min säng en stund, men kommer nog ha svårt att somna. Har druckit en himla massa kaffe under kvällen och det var nog inte dett smartaste jag gjort...

Hoppas du får en underbar dag! Hörssen när vi varit hos doktorn. Kram! :)

Postat av: Nina

Morrn....varför blir jag inte förvånad över att du var vaken så sent!? =P

Du kanske ska prova att låta bli kaffe så sent nu kväll så du lägger dig i vettig tid =P hihihi

Hoppas du får en underbar dag du med!

Ja det gör vi...kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback