Uj uj uj...vilken dag!


*PUST*
Nu sitter jag här och funderar lite på vad jag ska skriva då man haft en hel del för sig under dagen. Och jag vill ju inte tråka ut er med ett mega, mega långt inlägg som egentligen ni inte är intresserade av. =P
Det är ju för det mesta samma sak varje dag, men men, jag ger det ett försök så får vi se vart det slutar! *hihi*
.
Mitt huvud värker så mycket att jag tror det ska explodera. Har dock ingen lust att ta någon värktablett, men samtidigt känns det som om det kanske är på tiden då den legat där ända sen igår kväll och bara blir värre och värre. =/
Dagen började med det vanliga som morgonbestyr och lämna lill tjejen på dagis. Sen blev det hem för att ta en morgonkaffe med Tine och få igång hjärnan lite! =P
Vi passade då även på att prata lite om lördagens planer! *me like*
Och nu börjar jag nog äntligen se ett slut i tunneln och lördagen börjar bli färdigplanerad. Vilket känns väldigt, väldigt skönt då det varit ett himla velande fram och tillbaka! =(
Efter stunden hos Tine blev det att gå hem och fixa lite frukost för att sen sätta mig i soffan och plugga....plugga....och åter plugga. *suck*
Det är inte ens kul längre, utan bara enformigt och långtråkigt då man läser samma sak om och om igen, men trots detta läste jag väldigt mycket idag, men det känns inte som om det hjälper. =(
Men jag försöker hålla hoppet uppe och tänka att jag inte kan göra mer än mitt bästa. =)

Så blev det snabbt dags för mig att hämta lillan. Men idag gick jag hemifrån tidigare då jag var tvungen att skicka ut informations sms angående lördagen samt ringa min mamma och prata lite.
Det har varit väldigt svårt att planera det sista och prata med folk denna veckan då älsklingen varit hemma under förmiddagarna och sovit (han jobbar natt denna veckan) och resten av eftermiddagen/kvällen varit runt mig. =P
Så tog en kortare extra promenad och fixade med lite sånt ute...då är det i alla fall ingen risk att min älskling hör mig och får reda på alla mina planer för hans stora dag! *hahaha*
När vi kom hem från dagis så bakade jag och Emilia cupcakes som nu ligger i frysen i väntan på söndagen och hennes efterlängtade kalas. =D
Då ska vi även göra frosting och ha på dem! Ska bli intressant och kul då jag aldrig gjort detta förut.
Men ska man se det på så vis så har jag ju faktiskt aldrig gjort eget godis till kalas heller! *hihi*
Efter bakstunden kom C en stund för en snabb kaffe och lämnade en skidhjälm, som han köpte med från sitt jobb billigt, till Juliette. Hon är så himla lycklig nu då hon tycker den är jätte snygg! *bra tycker jag*
Sen blev det att fixa med det vanliga som tvätt, disk, torka bord och ge barnen kvällsmat, borsta deras tänder samt läsa godnatt saga, läsläxor och få dem i säng.
Efter detta har jag suttit på nätet och med näsan i kokböcker för att kolla recepten på alla tårtor, godis och kaffebröd mm, för att sen även skriva en inköpslista inför helgen och så var jag ju självklart tvungen att planera vad vi ska äta utöver allt firande för att få med detta på inköpslistan med. *mycket på en gång*
Men nu är maten planerad, ingredienserna kollade, inköpslistan nerklottrad samt renskriven. *skönt som fan*
.
Och nu sitter jag här och uppdaterar min dag för er med en värkande rygg, nacke och axlar då man suttit fel väldigt länge, samt ett underbart gott glas med cola bredvid mig i en förhoppning att det ska bota min dundrande huvudvärk. *vore skönt*
Men tyvärr tror jag inte det kommer hjälpa då jag börjar få ont i ögonen och må illa! =(
Så jag antar att det bara är för mig att gå och lägga mig när David väl lägger sig, med en förhoppning om en god natts sömn och att få vakna utan huvudvärk imorgon bitti då det kommer en ny dag som är fullspäckad med saker att göra och antagligen en försenad kväll! *hmm*
Men men....så blir det ibland. Och även om rutiner är viktiga så är det ingen som dör av att de rubbas någon gång ibland. Och det vi ska göra imorgon måste vi fixa med så jag har hela fredagen för de sista förberedelserna med lillsnuttan!
Annars kommer den här helgen bli full med kaos....vilket jag redan börjar fundera över....om jag kanske tagit mig vatten över huvudet och lovat saker som kommer få mig att gå under! =/
Stressad är jag och inte kommer stressen bli mindre ju fler dagar som går heller.
Och med all planering och alla födelsedagar mm så känns det tufft att plugga till ett slutprov samtidigt. Och tyvärr känns det som om jag inte får tiden att räcka till och jag kan verkligen inte läsa mer.
Men jag skulle behöva läsa några timmar mer varje dag, men nu finns det ingen tid för det med allting annat runt omkring.
Så gissa om jag är glad och tacksam över att man får en chans till omprov OM det skulle gå käpprätt åt helvete! *skönt*
.
Nu ska jag få David isäng för att sen ringa min mamma för de sista planerna. Och sen...ja då blir det nog sängen för min del!
Så jag hoppas ni överlevde detta inlägg i min blogg och att ni inte somnade under "resans" gång! 
Men det här var min dag och jag hoppas verkligen att ni alla haft en något lugnare dag än mig.....då jag känner själv att det kanske varit liiite för mycket på en och samma dag!
Och jag önskar er en god natts sömn och att ni vaknar utvilade för en ny dag med nya utmaningar!
.
*Sov gott och kramiz på er*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback