Varför ha fredagsmys????


Nu har jag sett film med barnen....eller ja, mest Emilia och Juliette då de andra två är för stora för den filmen. Men det gör inget då jag tänkte sen en film mer anpassade för dem när min lilla lagt sig! Men som det verkar nu så blir det inget med detta då David stack till en kompis och Juliette likaså samt att Theodor har en kompis här hemma! =/
Så funderar verkligen på att göra iordning, tända ljus i vardagsrummet och mysa till det, välja en film och sätta mig och kolla på den själv om det så behövs! =P
Jag har inget emot att barnen vill leka med kompisar, då de börjar bli stora och kompisar är ju trots allt MYCKET roligare än att umgås med sin tråkiga "gamla" mamma, men varför ska de tjata och gnälla om fredagsmys när de ändå inte vill vara hemma?
Eller ska jag bli elakare och säga NEJ när de vill gå till kompisar dessa gånger? *inte lätt att vara mamma alla gånger*
Vi såg i alla fall på "Oliver och gänget" för en stund sen, och så åt Emilia lite salta pinnar och hemmakokt kola till det! *mumma tycker hon*
Nu har hon precis ätit kvällsmat och är hur trött som helst. Hon gråter för allt och ingenting. För att hon inte får leka på Juliettes rum fastän hon hade blivit lovad det och för att hon inte har någon att leka med och så självklart för att hon är såååå trött! *lillsnosan min*
Så nu tror jag att det blir att göra henne klar för natten och sen lägga oss i sängen och mysa och läsa godnatt sagor!
Hade hoppats att hon skulle orka vara vaken längre ikväll så min älskling får en liiiiten chans till sovmorgon till morgonen då han inte kommer hem förrän efter 03 inatt....men det kan vi nog bara glömma! *stackars älskling*
Inte lätt det här med att jobba skift och ha småbarn eller många barn hemma! Speciellt inte när de har svårt att ta hänsyn till andra och att man ibland behöver sova. För självklart ska de tjafsa och bråka om det mesta just dessa mornarna! *suck*
Nä...nu ska jag hjälpa min lilla gråtiga och trötta dotter och krypa upp och läsa lite böcker med henne! Och bara mysa för fullt! *älskar det*
*Ha en underbar fredagskväll*

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: ellebelle

Hahahaha! Jag pratade just om Oliver & Gänget..

Sa till Nicke att Gizmo är så lik Tito nu när han klippt sig o höjer på öronen...

Postat av: Nina

Hahaha...okey...vad komiskt! Vad blir det för er ikväll då?...fast dumt att fråga här då du antagligen inte kommer se detta i rätt tid! =P dum jag e ibland hahaha

Kramar i massor till dig!

Postat av: ellebelle

Ha! Jag såg det i rätt tid! Så du är inte så dum ändå!:D Ikväll blir det VÄLDIGT lugnt!

Nicke är helt färdig o jag har grym månadsvärk.. Ska se en film o sen sova.

Ska du göra då?

KRAAAM!!

Postat av: Nina

Ja det gjorde du!

Så jag är inte dum, hahaha.

Okey, vad trist.....att han är slut och du har månadsvärk.

Men vad gött att slappa och se film! =)

Vet inte vad jag ska göra....har tråkigt och är trött så slutar väl med att jag går och lägger mig och drömmer om kommande veckan när älsklingen är ledig!

KRAAAAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback