Davids tid!


Så där ja!
Då kommer ett nytt inlägg till! Och så här gör jag enbart för att barnen förtjänar att få egna inlägg över deras egna speciella stunder med mig! =)
Så nu har vi kommit till dagen, torsdag är det om jag inte minns helt fel....*fniss*
Man blir lite dagvill nu när det är sommar och man är ledig med barnen hela dagarna, inga möten och inga tider att passa! *skönt*
Jaja....vad kan jag skriva för kort om den här dagen då?
Jo, vädret sa att det skulle regna hela dagen och åska fram emot kvällningen....jasså???
Så vaknade av strålande sol och en liten Emilia som ville ha frukost! *hehe*
Så upp, ge barnen frukost och sen gick jag ut och hämtade gräsklipparen. Tänkte att det är lika bra att fixa med gräset innan det börjar regna! ;P
Så klippte hela baksidan samt trimmade den, runt rabatter, stubbar, krukor och blomsterland. Ryggen värkte jävligt fint efter det och värken i armar och ben (efter slipning och målning av köksluckorna) blev inte direkt mindre.
Men bet ihop och gjorde klart, sen var Theodor super gullig och klippte och trimmade framsidan! Gullungen min! *tack så jätte mycket*
Sen blev det lugnt, Theodor petade i sig lite frukost och själv tog jag en kaffe med Malin, och de små lekte en stund.
Sen badade alla barnen i poolen fram tills det att Malin skulle gå och jag själv ställde mig vid spisen för att fixa dagens "lyxigt läckra" mat, som bestod av stekt falukorv och mos!! *asg*
Sen var det att fixa igång tvättmaskinen och diskmaskinen samt slänga på en ny kanna kaffe då mamma och jag skulle ta en mugg när hon lämnar David, samt att hon skulle passa barnen medans vi skulle till stuvbutiken för att hämta våra beställda tapeter (till vårt nya sovrum) samt åka till systemet för att inhandla lite till lördagens firande av svärmor! *gött*
Men blev lite ändrat då Juliette och Theodor cyklade ner till svärmor och älsklingen sa att han lika gärna kunde släppa oss på stan efter Systemet och Stuvbutiken, så ringde Elle och bad henne komma snart så vi kunde åka.
Mamma tog med Emilia hem till sig för att rasta hundar och så skulle lillan få kasta boll med en av dem. *kul för henne*
Så vi åker, fixar våra ärenden och sen släppte han oss i stan då jag och David samt Elle och Emil skulle till Score för att spela biljard! *sååå kul*
Så vi spelade i ca en timme och då började vi med mammor mot söner och vinnarna skulle mötas och förlorarna skulle mötas.
Så då blev det 1-0 till mig mot David och Elle vann över Emil, så 1-0 till henne.
Sen spelade pojkarna, vem som vann där vet jag inte riktigt....men Elle vann över mig! *turtjejen* ;P
Sen körde jag och David en gång till och åter igen vann jag så då står det 2-0 mellan oss! *stackaren*
Sen betalade vi och gick till Burger King för att käka. Så vi satt ute och barnen fulade sig och vi åt innan de gick in för att köpa med mat till lillebrorsan därhemma och jag gick för att inhandla cigg.
Sen ville David äta glass och bowla! Så vi gick till Sibylla och köpte oss en varsin mjukglass som vi njöt till fullo av ute i det kvava och klibbiga varma vädret. Sen skildes vi åt då Elle skulle inhandla deo och sen åka hem, så vi gick tillbaka till score för att spela en serie, men bowlingbanorna var visst stängda då de bygger om, och ska vara det i två veckor till, så han fick välja mellan mer biljard eller åka hem....självklart blev det mer biljard! *sååå kul*
Så vi började och jag vann första omgången, och andra och sen även tredje, så 3-0 till mig och David "orkar inte mer" och ger upp! *hahaha*
Stackaren.....men han tog förlusterna bra och med ett leende på läpparna. Så det var skönt då meningen var att vi skulle ha kul! Och det hade vi så verkligen en hellyckad kväll! =D
Trots att vi bara spelade 3 omgångar själva på ca 40 min och jag vann med 5-0 (totalt) över David....*hahaha*
Sen gick vi ut, och köpte en dricka och gick till bussen....jaha.....36min kvar tills den går. Så vi satte oss vid fontänen och drack dricka, pratade och fulade oss i väntan på att bussen skulle komma!
Sen blev det äntligen hem! Det tyckte vi båda var skönt då vi var lite trötta och själv är jag förbannat trött i rygg, ben, armar och knä efter de sista dagarna! =(
På bussen lekte vi med kameran på min mobil....fina bilder va? =P
Och sen pratade vi om cykelhjälm??? Hur fan han nu kom in på det ämnet....men men....det slutade med att vi kollade på en gammal musikvideo med Dr. Alban med låten "Moppepojkar"! Så jäkla ful och dålig egentligen, men samtidigt en kul "klassiker" från "min ungdomstid"!
Hahaha....vad gammal jag får mig själv att låta nu....inte ens 30 bast liksom! *asg*
Sen kom vi väl hem, vi gick in och pratade lite med älsklingen innan David valde att gå och lägga sig och själv har jag krånglat med mobil och datorn för att få in bilder, samt pratat med mamma och Elle i telefonen. Och resten av tiden har jag uppenbarligen spenderat här på bloggen för att berätta om allting för er! =D
Så nu får detta vara!
Jag har säkert mer att berätta, men orkar verkligen inte skriva mer nu, och behöver sträcka ut ryggen då jag sjunker ihop mer och mer i stolen framför datorn, och ju mer jag sjunker ihop desto mer värker ryggen!
Så jag hoppas ni alla har haft lika roliga och underhållande dagar som mig, och jag hoppas ni får en underbar kväll och mycket skön sömn!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback