Gårdagen...


Hade faktiskt tänkt att skriva igår, men la mig i soffan och läste min underbara bok istället. Dock somnade jag med boken öppen och vaknade av att jag låg på den vid 4 tiden i morse. *suck*
Ska bli kul att se hur lång tid det tar för mig att hitta tillbaka till rätt sida....*hehe*
Men men....gårdagen var rätt lugn faktiskt. Gick upp vid halv 8 tiden för att Emilia skulle se tv på sitt rum och hon vägrade godta min förklaring om att hon inte har några tv-kanaler utan bara kan se på film.
Så kunde inte fortsätta halvsova och gick istället upp för att få min morgoncigg och påbörja dagen.
Efter ciggen och lite mer förklaring för lillan så satt jag vid datorn medans hon och Juliette åt frukost, sen gick de ut och jag satte mig på altanen med frukost och min bok. Det slutade med att jag läste ända fram tills Anna kom vid 12 tiden! *gött*
Sen blev det några timmar med kaffe och massa prat. Det var självklart lika trevligt som vanligt! =D
Efter det skulle jag fixa mat, men det blev bara Emilia kvar som åt hemma så hon fick en matlåda. Var lite små skönt att slippa det. Så istället städade jag köket....ÄNNU en gång. Och nu ser det verkligen rent och fint ut! *sååå skönt*
Efter det kom älsklingen hem och sen kom Anna-Karin på fika besök. Så vi satt och pratade fram till strax före 18 tiden, då tog jag tag i att diska stekpannan och sen tömma sopor, tänkte jag skulle ta med dem ut!
Och sen tog jag allting, sa hejdå och gick för att slänga sopor och glasflaskor under vägen hem till underbara Elle!
Det var ju tisdag och äntligen dax för vår tjejkväll! Vi har missat någon gång så det kändes som om det var evigheter sen vi sågs!
Så jag var hos henne ett par timmar och vi satt och pratade om både semester  och sen allt annat....precis som vi brukade!
Men då älsklingen jobbar förmiddagsskift den här veckan och barnen  har sommarlov, så bröt vi upp redan vid 21.30 så jag kunde gå hem och se till att barnen (som vägrar lägga sig någorlunda tidigt) håller tyst och stannar på sina rum så min älskling får sin sömn innan han ska upp och jobba!
Det var lugnt när jag kom hem....så jag började slänga tomma påsar och juice förpackningar som barnen hade lämnat på köksbänken, för att sen torka av bord och bänkar efter dem samt hänga tillbaka brödkniven. Sen var det bara att ta itu med att vattna alla blommor ute!
Och jag såg då att våran Asiatlilja (lollipop) hade en blomma som slagit ut! *sååå fint*
Och i går morse hade en av liljorna Claes planterat slagit ut! *fiiiint*
Så jag vattnade alla blommor med ett glatt humör, passade då på att vattna mina kallor inne.....dock finns det inga blommor på dem ännu utan bara en jävla massa höga blad. *snyft*
Men antar att jag får ha tålamod då jag faktiskt "sådde" dem från grunden och jag tror jag gjorde detta i slutet på april, början på maj....så får nog ha tålamod! *hoppas*
Efter allt detta tog jag sen kvällen! *gött*
Är rätt nyvaken nu och inser att jag faktiskt inte har några planer alls idag. Så då tänkte jag först hitta på något riktigt kul med barnen, typ stranden (då det sprickte upp och blev så fint igår kväll), men ser nu att molnen är tillbaka....så idag blir det nog en tvätt och städdag för min del. Alla mina vänner tycker det ser rent och fint ut hemma hos mig, men jag själv börjar få panik....det är egentligen inte så illa, men det är samtidigt inte som JAG vill ha det så då måste jag bara städa! *punkt slut*
Och med detta kan jag villigt erkänna att jag börjar bli trött på att vara så pedantisk och jag önskar jag kunde få bort lite av det....på egen hand....men det går inte. Så bara att bita ihop och fortsätta städa, städa, städa! *suck*
Nä....nu ska avlsuta och påbörja min "vettiga" dag och jag önskar er alla en bra dag!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback