Mariebergsskogen!


Mina inlägg blir nog lite konstiga...men egentligen tror jag vi överlever det med! *hehe*
Men tänkte i alla fall berätta lite om söndagen. Då åkte vi till Mariebergsskogen för ett par timmar med trevligt umgånge, lek, minigolf och grillning. Vi åkte dit tillsammans med Anna-Karin och hennes familj!
Dagen var underbar, trots det tråkiga avslutet (som jag kommer berätta mer om senare och i ett annat inlägg), men en underbar dag med relativt bra väder! *underbart*
Vi började i alla fall med att grilla när vi kom dit. Och dagens grillning bestod av korv och bröd. Sen fanns det lite tunnbrödsrullar, körsbärstomater, räksallad och jordgubbar! Och så grillade vi självklart marshmallows! *slurp*
Så vi satt säkert vid vattnet i lite mer än en timme och grillade, fotade och bara njöt av varandras sällskap! *underbart*

Sen tog Anna-Karins sambo deras lilla och gick till lillskogen för att kolla på djuren, och medans de gjorde detta så tog vi andra en kort promenad till minigolfbanan och spelade i ca två timmar! Det var riktigt kul och avkopplande trots lite sura miner bland en del av barnen! *hihi*
Och jag vann! Så det är ju ett stort plus i kanten i "rolighetsfaktor" för mig! =)
Speciellt då det är vääääldigt sällan jag vinner i någonting alls! *fniss*


Efter minigolfen blev det en paus med glass, fika och lite bollsparkning medans en del av barnen sprang runt i lekparken och lekte sig lite trötta!

Och efter detta skulle vi spela kubb. Så David och "Tirre" var snälla och ställde upp allting, medans min älskling hämtade våra döttrar i lekparken. Och vi andra delade in lagen och avgjorde vilka som skulle börja! Sen delade vi upp oss på varsina sidor, och skulle börja!
VIPS!!! Så var den dagen över!
Första pinnen som kastas träffar Theodor i huvudet och vi får packa ihop och fixa så alla tar sig hem med min älskling medans Anna-Karin skjutsade mig och Theodor till akuten! Men mer om detta kommer i nästa inlägg! =P
Så ingen kubb! *fniss*
Men utöver det tråkiga slutet så var det en super bra dag som jag hoppas att vi kan göra om! Fast nästa gång kanske  vi har mer tur med vädret och kommer iväg tidigare så vi kan ta den där trippen till Kristinehamn! *hoppas*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback