Veckan...


Hej på er allihopa!
Nu var det allt ett tag sen jag skrev igen, men den här veckan har varit väldigt låååång. :(
Men ska väl dra veckan i korta drag för er så jag i alla fall håller er uppdaterade! *fniss*
Så vi kanske ska börja med söndagen, då lördagen var det sista jag skrev om, och i söndags åt vi frukost och sen åkte vi till svärmor för att hjälpa henne packa upp lite och få fram tv och sådana grejor. Och efter ett par timmar
Hej på er allihopa!
Nu var det allt ett tag sen jag skrev igen, men den här veckan har varit väldigt låååång. :(
Men ska väl dra veckan i korta drag för er så jag i alla fall håller er uppdaterade! *fniss*
Så vi kanske ska börja med söndagen, då lördagen var det sista jag skrev om, och i söndags åt vi frukost och sen åkte vi till svärmor för att hjälpa henne packa upp lite och få fram tv och sådana grejor. Och efter ett par timmar tog vi oss tillbaka hem till oss och bjöd svärmor på lunch.
Sen gick hon hem igen, Juliette följde med och resten av oss blev hemma tills det var dags för älsklingen att åka till jobbet, Denna dagen skulle de arbeta 12 timmar så han åkte tyvärr redan vid 16.45 tiden! *snyft*
Juliette valde att inte komma hem mer utan sov hos mormor istället! =P
Men när han hade åkte så passade jag på att plocka undan och fixa lite hemma, pratade även lite med grannen, innan Elle och pojkarna skulle komma.
För det var ÄNTLIGEN dags för min och Elles filmnatt som vi väntat sååå länge på,
Så under den natten såg vi 4 filmer och dessa var: "Hitta Nemo", Step Up 2 The Streets", "Paul" och "The Ring". Och jösses...vi överlevde! ;)
Men vi somnade inte förräns klockan var närmare 4 och vi gick upp redan vid halv 9 för att packa ihop väcka de sovande barnen för att gå till henne för frukost och några fler timmar med "umgänge" då min älskling jobbar natt och behöver sova!
Det var i alla fall skitkul och trots lite sömn kände jag mig rätt pigg. =D
Så måndagen spenderade jag och barnen hos Elle fram tills strax efter 15- tiden då vi kunde gå hem igen. Så när jag kom hem var det bara att plantera buskar, som Claes varit snäll och lämnat under natten. Vi vill ha en häck mellan oss och grannarna då vi aldrig får upp det där staketet. *suck*
Sen blev det lite lugnt en liten stund innan älsklingen skulle till jobbet igen. Och då var det helt plötsligt bara Theodor och Emilia hemma då Juliette var kvar hos mormor och David sov över hos Emil. Så vi nattade Emilia och skulle se en film, men slutade med att vi glodde på tv:n och bara tog det lugnt....men somnade rätt snabbt på soffan båda två. *fniss*
Sen är vi på tisdagen och då jag bara hade dessa två hemma så blev vi hemma, men var tysta hela dagen, eller ja nästan....tog en promenad ner till Elle och fick mig lite gott morgonkaffe!  Sen var vi hemma tills älsklingen vaknade. Men vi kollade på film och barnkanalen och så var vi ute och bara va. *gött*
Sen på eftermiddagen pratade jag med Elle och hon hade fått problem med datorn och var i upplösningstillståndet så jag och älsklingen tog en promenad ner för att se om vi kunde hjälpa henne....så vi startade om datorn och "vips" så fungerade den som vanligt igen! *hahaha*
Så min lilla ElleBelle är inte så teknisk av sig och det vi gjorde kunde hon ha gjort själv men vågade inte...men det gör inget. Vi fick oss en liten promenad samtidigt som jag fick mig lite kaffe! *mumma*
Sen pratade jag med svärmor och Juliette ville sova där så hon kom inte hem den dagen heller utan bytte från mormor till farmor! *lol*
På kvällen kom Claes på kaffe och för att vara gullig och hjälpa mig att plantera om buskarna, då de kom för långt fram och det såg förjävligt ut. Visst det ser fortfarande inte bra ut då de ser så vissna ut att man lider med dem....men det kommer förhoppningsvis bli bättre när de växer till sig och blir gröna och fina! *hoppas*
TACK Claes för buskarna och all din hjälp! *Kram*
När han hade gått höll jag lillan vaken ett tag till och sen när hon väl somnade (vid 223-tiden) så gjorde jag ugnspannkaka...så lunchen till morgondagen var klar och nerpackad!
Sen kom onsdagen och vi gick upp rätt tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Sen vid halv 10 packade jag iordning mat och dryck för att ta med barnen till Anna-Karin! Barnen var ute en liten stund för att leka och själv spenderade jag några timmar med att hjälpa henne med lite olika saker! *hoppas hjälpen var tillräcklig vännen*
Sen gick vi hem för att ta det lite lugnt. Men istället blev det att fixa med disk och lite små städning och så förberedde jag morgondagens mat! (Korvstroganoff med ris).
Sen plockade jag ner all mat i lådor, en del stoppade jag in i frysen och en del i kylen. Och precis när jag var klar med mat och disk så kom pojkarnas pappa och levererade Theodors cykel så vi satt på altanen och pratade lite. =)
Juliette ringde och sa att hon inte kommer hem idag heller....*fniss*
Sen kom kvällen, älsklingen åkte till jobbet och resten av oss gjorde våra egna saker innan vi la oss.
Och så är vi inne på torsdag!
Vi gick upp, packade i ordning allting och sen cyklade vi ner till mamma för att äta frukost och umgås ett par timmar. Mamma kokade mannagrynsgröt åt oss! *sååå gott*
Emilia blev kvar hos mormor....även över natten! =)
Sen gick pojkarna till sin faster (då de skulle sova där över natten) och själv cyklade jag till konsum för att hämta ut ett paket och handla lite innan jag cyklade vidare till Malin för att få kaffe, underbart prat och fixa en hårförlägning! *kul*
Det gick snabbare än vi hade räknat med. Men blev lite utdraget då en hons kulle klippa var sen! =)
Efter en stund där ringde jag svärmor för att kolla om Juliette ville komma ner och leka med Malins dotter....och det ville hon. Så efter en stund kom hon! Och hon hade alla saker med sig så hon skulle följa med hem! =D
Sen ville Malins dotter Alicia med hem, så när de var klara och jag och Malin var klara så cyklade vi till Anna och Richard och där fick jag mig lite mer kaffe och lite prat! *mysigt*
SEN cyklade vi hem. Och älsklingen var vaken så det var gött! =)
Så väl hemma var det bara jag och Juliette och så älsklingen då! Men han åkte till jobbet efter ett par timmar och då bestämde jag och Juliette oss för att beställa en pizza och dela på och se på Wall:E !!!
Det är en av de gulligaste och mysigaste filmerna jag någonsin sett! =D
Sen somnade vi på soffan! *hahaha*
Och så kom fredagen!
Vi gick upp, åt frukost. Mamma kom och lämnade Emilia och lånade vår tvättmaskin. Sen när hon åkte hem så ringde Annie och sa att hon var klar och vi inväntade henne innan vi åkte till Välsviken för att veckohandla!
Sen körde vi hem svärmor och åkte vidare till oss för att packa in alla varor samt börja med maten! Och sen var det bara att fica med disk och torka av i väntan på att pojkarna och deras faster skulle komma! =D
Och då satt jag och Emma ute på altanen och pratade samtidigt som vi drack vaniljlatte! *såååå gott*
Och sen var kvällen här!
Emilia åkte i säng och vi skickade ner barnen i deras sängar. Sen fixade jag och älsklingen varma mackor och bänkade oss i soffan för att kolla på en film!
Men vi somnade båda två innan den var slut så misstänker att vi får se klart den idag eller liknande! =S
Och det mina vänner....det var den här veckan! Jag är trött och fruktansvärt sliten och veckan har varit väldigt lång och barnen har/och är trötta och griniga!
Så det ska bli skönt med några tidiga kvällar nästa vecka! =P
Nu blir det att få i mig lite frukost...då jag är den enda som inte ätit ännu! =S
Och älsklingen ska åka till Ikea med svärmor och själv blir jag hemma med barnen och ska väl då passa på att göra mig iordning! Och så måste jag förbereda maten då vi ska grilla idag! =D
Ha det gött!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback