De sista dagarna!


Hur står det till med er?
Jag har verkligen varit jätte dålig på att skriva. Men det har helt enkelt gått i ett, och när jag väl haft en stund över så har jag varit alldeles för trött eller haft för ont i min jävla tand, för att orka uppdatera er!
Ja som ni förstår så har jag haft en väldig tandvärk ett par dagar, och detta har ju då lett till att jag fått väldigt lite sömn. Som slutar med att man inte orkar lika mycket och hela dagarna har jag gått med ögon som svider. Och jag skulle kunna somna ståendes! *suck*
Men just nu känns det rätt okey, så jag ska snart gå och sova, får ju liksom passa på när man kan! =P
Men tänkte väl försöka uppdatera er lite om de sista dagarna.
Egentligen har de varit rätt lugna, men samtidigt har vi haft lite kul saker för oss.=)
I lördags vaknade vi sent, så frukost åt vi inte förrän närmare 10-11 tiden. *gött*
Sen blev det att fixa lite, jag hade lite långtråkigt en sväng (för uttråkad för att skriva) men till slut åkte vi till Ica för att inhandla lördagsgodis till både oss och barnen! *gott*
Sen när vi kom hem blev det kaffe och tårta inne hos grannen....massa sötsaker, men det var ju trots allt lördag så spelar ju ingen roll! =P
Sen var det hem och äta lite godis, trodde älsklingen skulle till en polare men det blev inget, så istället såg vi på film och myste i soffan! Filmen vi såg hette: "The adjustment bureau" och den var RIKTIGT bra!!!
Är en blandning mellan Inception och Matrix. Och vi gillar sådana filmer, då det inte finns så många och de är då lite extra bra! =)
Så ett filmtips till er alla en tråkig/regnig/mysardag!
Sen försökte jag sova, tog ett bra tag innan jag lyckades. Klockan var verkligen 6 på morgonen innan jag lyckades, och sen vaknade jag första gången vid 7.40 av Emilia, men lyckades slumra om fram till 9.40! *argh*
Jag var tröttare än tröttast!
Men var bara att bita ihop, fixa frukost och sen städa undan lite hemma. Älsklingen dammsög och skurade uppe! *snällt*
Sen blev det att fixa mat och strax efter det kom pojkarna hem! Och då följde jag Emilia till en granntjej då de skulle bada där! Och efter det blev det raka spåret hem för att sätta på en kanna kaffe!
Familjen Skoog kom på besök med glasstårta! *mumma*
Så vi satt ute på altanen och fikade och pratade en bra stund medans barnen lekte på nedervåningen. Sen kom de med upp, åt glass och sen slutade allting med ett enormt vattenkrig där både deras och mina barn var dyngsura. =)
Sen var det bara att hänga upp alla kläder på tork och ta kvällen. Dock kom min tandvärk tillbaka och den vägrade släppa....så tog ett bra tag innan jag kunde lägga mig, så tror klockan blev närmare 2 eller 3 tiden innan jag somnade! *suck*
Så imorse när jag vaknade var jag riktigt jävla trött. Orkade inte ens kolla vad klockan var. Antar att jag var rädd för att inse hur jävla trött jag kommer vara innan dagen skulle vara över!
Men det gick bra. Vi fixade frukost och sen ringde Anna-Karin och undrade om jag ville med till Ikea en sväng. Så kollade med älsklingen om det skulle gå bra....och det gjorde det! =)
Så gjorde mig iordning och gick sen till Anna-Karin, för att åka till Ikea, gick och handlade lite småsaker som man hittade. Innan vi åkte hem tog vi en varsin korv och pratade lite! *mysigt*
Och nej, det gick inte på över 1000kr (vilket är vanligt för mig)!!! Kostade "bara" 413kr exkl. korven!! =)
Sen släppte hon av mig, så jag gick in för att byta av älsklingen då han skulle iväg med en polare för att träna!
Så jag och barnen gjorde inte så mycket just då. Blev att fixa lite mat och precis när vi satte oss vid bordet kom älsklingen hem....*bra timing*
Så vi åt, fixade med disken, älsklingen gick ut och kollade efter Emilia och under den tiden fixade jag kycklingsallad inför imorgon!
Sen blev det lite fixande med tvätt och mer disk innan Tirre (Anna-Karins dotter) kom med packning inför övernattning och morgondagen! *fun*
Vill även passa på att skicka iväg ett stooort TACK till dig Anna-Karin! Delvis för att du ringde och frågade om jag ville med till Ikea men även för att det har varit riktigt roligt ocht revligt de sista dagarna! Kul att vi umgåtts så mycket! *kram på dig*
Sen blev det ännu mer packning, fixande och prat med Anna-Karin innan jag äntligen fick alla barn i säng/in på sina rum så jag kunde ta en lång skön dusch! Och då blev det lite ansiktsscrub, bodyscrub, borttagning av gammalt nagellack, raka bikinilinje/ben/armhålor och fila fötterna! *super skönt*
Sen var älsklingen snäll och smörjde in mina fötter åt mig. Och nu har jag precis dragit bort mina ansiktsplåster (de rengör porer på djupet). Och ska väl snart avsluta här för att försöka sova så jag kanske är lite piggare imorgon. *hoppas*
Tror det kommer behövas då jag ska upp klockan 6 för att få på alla tre flickorna kläder och bre massa smörgåsar och packa ner det sista...för sen kommer Agda och hämtar oss kl 7 och då bär det av till Kolmården! *underbart*
Så vad har ni gjort de sista dagarna då? Har ni gjort något kul?
Sen frågade jag för ett tag sen om ni hade några bra tips på saker man kan hitta på med barnen som inte kostar så mycket. Det får inte vara alldeles för långt att åka heller....så gärna i värmland! =)
Nä...jag ska nog avsluta här nu, måla mina naglar lite snabbt innan jag tar min sista cigg och sen borstar mitt hår och mina tänder för att sen sova!
Jag hoppas i alla fall att ni har haft en riktigt skön helg och att ni får sova riktigt gott! Så ska jag försöka uppdatera er imorgon med bilder från kolmården!
Natti natti!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback